Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TV4 har varit här och filmat mina bin


Pocahontas

Rekommendera Poster

Pocahontas

Snacka om att bli överraskad.

 

Här kom en Volvo inseglandes på infarten, steg ur en lång ung kille, frågade om det var jag som var biodlare.

Honungsköpare tänkte jag. Men det var det inte, han presenterade som son till en "storkund" jag har i Kungsbacka.

 

Jag jobbar för TV4 och Bingolotto, och jag undrar om jag får filma dina bin.

Nog vart jag överraskad, ingen som ringt mig innan, känner hans mamma och pappa väl, de är, förutom glupska honungsätare även Macägare, och jag har hjälpt dem en del med deras iMacar.

 

Visst får du det sa jag, och så plocka han fram en 400.000 kr kamera och stativ ur bilen.

Dina bin ska ligga som bakgrund hela kvällen, på en jätteskärm. :lol:

 

Vi hade lite otur med solen som envisades med att hoppa ut och in ur molnen, han ville inte ha skuggor.. Fick ta av flusterskyddet på en av mina kupor så han fick filmat ingången på kupan.

 

Sedan ville han ha lite bilder på mig när jag jobbat inne i kupan, visade honom en drottning som gick på en speciell drönarram jag har satt in i kupan..

 

Så på söndag, TV4+ så är mina bin Lotta Engbergs bakgrundsvägg.

Hoppas att jag själv inte är med på bild, det är oviktigt :borstatanderna:

 

Det här blir kul, blir till att spela in. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du såld lite honung eller gav du han en burk med din finaste akacia ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snowreeler

Det blev visst lite många inlägg där?

 

Är honung så gött? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Fick du såld lite honung eller gav du han en burk med din finaste akacia ?

 

Hans pappa brukar köpa låda av mig varje gång, och delar ut burkar till övriga i familjen som presenter, så han gillade honung också, men han fick ingen idag.. (borde ju vara jag som fick betalt :borstatanderna: )

 

Akacia blommar nog inget vidare i vårt klimat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratulerar Poca :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Var lite impad av hans kamera, 2st 32 GB hårddiskar fanns det i den sa han.

Batteriet tog slut, så han var och hämta ett laddat i bilen, 5000:-, sa han, kostar ett sånt...

Objektivet var ett "standard", kosta runt 50.000:- ... betalt kan de ta.

Djäkla mycket knappar och reglage var det..

 

Han hade "tejpat" något sa han, fattade inte riktigt vad han menade, men det blir en långsmal bild,i förhållandet 1x6 eller nåt sånt om ni förstår hur jag menar. Han visade mig på sin display.

Ska bli djäkligt kul och se bina i jätteformat på väggarna i studion, tror nog Lotta får gåshud.. :D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar vad Axelman säger om detta...? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Vem vet, Lotta Engberg kanske gillar blommor och bin, och vill komma hem och få några lektioner i biskötsel.. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vet, Lotta Engberg kanske gillar blommor och bin, och vill komma hem och få några lektioner i biskötsel.. :crossfingers:

:utskallning:

:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tror hon kan det med blommor och bin redan . ;)

Tycker att det är otroligt duktig tjej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratulerar Poca :ThumbsUp:

Grattis Poca

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Closetland
Tror hon kan det med blommor och bin redan . ;)

Tycker att det är otroligt duktig tjej.

 

 

har du inte mærkt att poca ær "smått" gubbsjuk? bara ta en titt på resten av trådarna han deltagit i(prost. tråden som exempel)

 

(till poca: Inget illa menat kommer(ær?) sækert vara likadan sjælv :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Känns lite pirrigt inför kvällens sändning av Bin-Go-Lotto :P

Inte en susning om hur det kommer att ta sig ut med mina bin i storbild i bakgrunden.

 

Hur Roland, mannen bakom filmkameran har klippt ihop det, får be honom om en DVD-skiva om det ser bra ut.

 

Träffade ett 50-tal biodlarkollegor igår på ett möte, naturligtvis gav jag dem en vink om vad som skulle ske.

Kom så lägligt då en lottring skulle cirkulera, och det sas att vinsterna bestod av Sverigelott och bingobrickor, kunde jag ju inte hålla inne med att mina bin var med i dagens spe :lol: l.

 

TV4+ alltså, kl 19.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul Poca!

 

Kan annars bekräfta att Lotta Engberg är en genuint glad och trevlig person, fick lyckan att umgås lite med henne under en och en halv timmes färd för ett år sen och hon var jättetrevlig även mot en helt vanlig nobody.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hon var jättetrevlig även mot en helt vanlig nobody.

:chockadskeptisk:

Men du är ju inte en nobody, alla känner väl till turesventon.jpg^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det var inte mycket TV-tittarna fick se av mina bin. :lol:

Publiken i studion fick se desto mer, det rullade hopklippta scener från beteshagar, havsvikar med segelbåtar och badstränder, och så skymtade man mig en bråkdels sekund.

Hade nästan räknat med att det skulle bli så, är ju spelet och gästerna som är det viktiga, det andra var en tapet på väggen.

 

Var mindre bildskärm än vad jag trodde, jag fick uppfattningen att det skulle vara större.

Men skit samma, var kul att få besök av en honungsälskande filmare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...