Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Mail som bara funkar med wifi...


skyflash

Rekommendera Poster

Jag pratade just med Telia och dom säger att dom inte är medvetna om något bekymmer :chockadskeptisk:

 

Han tyckte att jag skulle uppsöka en telia butik och skicka in den för rep....jag tvivlar dock på att det är iphonen det är fel på men men

 

Gjorde just en soft reset men funkar fortfarande inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade just med Telia och dom säger att dom inte är medvetna om något bekymmer :chockadskeptisk:

 

Han tyckte att jag skulle uppsöka en telia butik och skicka in den för rep....jag tvivlar dock på att det är iphonen det är fel på men men

 

Gjorde just en soft reset men funkar fortfarande inte :(

 

Skumt..... när jag ringde igår blev jag skickad vidare till deras multimedia-avdelning och hon som jag då pratade med sa att de var medvetna om att det var fler som hade samma problem, samt att de provat nån workaround med att "direkt ange IP-adress" (insåg inte riktigt vad hon menade) och att det var det de skulle återkomma till mig om.

 

Insåg nyss att problemen ju började ungefär samtidigt som jag uppdaterade till 10.5.7 av Mac OS X, men jag inser inte riktigt sambandet..... jag använder ju MobileMe med push så jag gör ingen synk av mail mellan dator och telefon.....

 

Skumt som sagt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Jag har samma problem här med mitt MobileMe mailkonto... Jag trodde det bara var en bugg i senaste betan av 3.0 men det verkar ju vara överlag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu funkar det igen :)

Det är som ett lotteri !

 

Blev också kopplad till deras multimedia-avdelning....men dom kanske inte har så bra kommunikation mellan alla där...men man kan ju hoppas att dom undersöker saken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har slutat fungera igen för mig.

I morse lämnade jag min fulladdade och påslagna telefonen hemma när jag åkte till jobbet, med wi-fi avslaget. När jag kom hem var batteriet helt tomt. Jag har telefonen inställd på att hämta data varje timme, men eftersom den hela tiden försöker ansluta så antar jag att det är det som dränerat batteriet. Normalt sett när jag inte använt telefonen på hela dagen brukar det knappt märkas på batteriet.

Jag har nu ställt in att data hämtas manuellt istället, så länge. Jag rekommenderar andra att göra likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu fick jag tips från Telia, men tyvärr måste det ha blivit nåt missförstånd.

Jag har som sagt problem att LÄSA mail från konton som INTE ligger hos Telia, och jag fick ett tips på hur jag kan SKICKA mail med ett TELIA-konto.... :totaltgalen:

 

Nåväl, back to square one. Edge-tricket funkade idag, så jag får väl se om jag är på ruta ett imorron bitti igen eller inte... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det har börjat funka mycke bättre nu håller ni med ?

 

Fick även ett mail från Halebops kundtjänst där dom skrev att det hade skett en uppdatering i nätet och frågade om det funkade bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju lovande det där.

För mig funkade det bra till torsdag kväll, sen har det varit rackligt. Så fort den har legat oanvänd ett tag har jag fått krångla för att få igång det. Så också i morse.

 

Får väl hålla koll på hur det funkar idag och framförallt imorron bitti. Funkar det då har dom nog hittat lösningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är fortfarande som ett lotteri som nämndes tidigare. Det fungerar bara ibland; just nu fungerar det inte, men det fungerade igår när jag testade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är fortfarande som ett lotteri som nämndes tidigare. Det fungerar bara ibland; just nu fungerar det inte, men det fungerade igår när jag testade.

 

 

For meg har det nå fungert siden torsdagen uten bekymmer. Så ett fel har ligget hos NOEN!

Jeg tipper på Telia, men inget stygt sagt om dem. Jeg velger Telia som operatör framfor de fleste andre (men, det er

en helt annen tråd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej för mig är det ännu inte stabilt. Funkar ibland och ibland inte. Vad dom än gjorde i nätet så inte har det hjälpt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min har faktist funkat klockrent än så länge, men men peppar peppar......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma strul här snart i 2 veckor, mail funkar inte på 3G och inga problem med wifi.

Så nåt har dom gjort felia, har pratat med dom idag men dom kände inte till andra som haft samma problem.

Så ring o klaga alla, han lovade höra av sig efter han kontaktat apple, men ja tror felet är hos felia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma fel här. Kan endast ansluta via wi-fi och inte 3G eller Edge.

Har varit samma fel i snart 2 veckor.

 

Vad har ni andra för mailkonton?

Själv kör jag gmail och jag undrar om det är så att alla som har problem också använder sig av gmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma fel. Använder universitetets mailserver, kan inte hämta mail över 3G eller Edge. Någon enstaka gång hickar det till och fungerar men väldigt sällan. Verkar dock gå att skicka mail. Över WLAN är det inga problam alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

geefourman

Jag har svaret åt er alla....

 

Pratade med en kunnig kille på kundtjänst...problemet är 3G/Edge o IMAP! dom håller på att felsöker problemet...tydligen var det efter att många företag hade hört av sig til Telia som dom började felsöka..

 

så det är bara o vänta...det funkar då o då som många kanske har märkt....WI-Fi ska inte vara nå problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt o höra att dom är medvetna om problemet o felsöker.

 

Ganska så irriterad nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svaret åt er alla....

 

Pratade med en kunnig kille på kundtjänst...problemet är 3G/Edge o IMAP! dom håller på att felsöker problemet...tydligen var det efter att många företag hade hört av sig til Telia som dom började felsöka..

 

så det är bara o vänta...det funkar då o då som många kanske har märkt....WI-Fi ska inte vara nå problem

 

 

Bra info.

Takker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tobiasmarten
Jag har svaret åt er alla....

 

Pratade med en kunnig kille på kundtjänst...problemet är 3G/Edge o IMAP! dom håller på att felsöker problemet...tydligen var det efter att många företag hade hört av sig til Telia som dom började felsöka..

 

så det är bara o vänta...det funkar då o då som många kanske har märkt....WI-Fi ska inte vara nå problem

 

 

Verkar vara en kunnig kille, det tog bara två veckor för dem att inse det uppenbara problemet.

Har haft en lång mailkonversation där jag påpekat detta problem, men de har hela tiden insisterat på att det är fel inställning på min smtp-server (vilket visar hur "kunniga" de egentligen är, oavsett vad jag specificerar för smtp server så löser det inte mitt problem...ATT TA EMOT MAIL).

 

Jag är trött på att det har tagit två veckor för dem att inse problemet, undrar hur länge det tar för dem att lösa det....

 

Kompensation kommer krävas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funkat fint för mig sedan några dagar. Inte ett enda tillfälle jag inte kunnat ta emot epost med 3G. Däremot har wi-fi helt slutat funka på min iPhone nu... men det är väl en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iphone med telia i verkar funka rätt bra med mail nu...den med halebop i strular som tusan :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder MobileMe i min iPhone mail men kan för allt i världen inte skicka något från luren, varken från edge, 3G eller wifi. Push fungerar utan problem och jag tar emot mail utan vidare problem, men kan inte skicka. får felmeddelande "anslutningen till servern "smtp.me.som" misslyckades.

Någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja pratade med en kille på telia igår och han kände inte till något problem med mail !!!!

Man börjar ju bli jävulskt less på detta...

 

Nu på morron så funkar iphonen med halebop i med IMAP !

 

Den med telia funkar inte med IMAP men kör jag mitt POP-konto så funkar det.

 

/trött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hållt på att göra omstarter och ändå inte fått det att funka.....MEN jag gick in under inställningar/operatör och valde där auto i listan eftersom den av nån anledning inte vara vald.

 

Efter detta val så funkar mailen igen... :rolleyes:

 

Om detta nu blir bestående lär man nog snart bli varse om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det dags igen..... Mail på 3G har funkat alldeles utmärkt större delen av veckan, men igår eftermiddag hade telefonen (eller snarare min "uppkoppling", telefonen har ju en "Telia-intern" 10.xxx-adress, men min "uppkoppling" brukar få en 217.xxx-adress, syns om man gå till webbsidor som visar adressen) "plötsligt" en ny IP-adress (har haft samma adress i 3-4 dagar) och med den adressen funkade det inte längre.

 

Bytte fram och tillbaka mellan Edge och 3G igen och till slut började det funka, ända till i morse.....

 

Nu är det andra veckan saker och ting funkar bra mellan (typ) lördag eftermiddag och torsdag eftermiddag, för att sen börja strula....

 

Undrar om detta kan ha nåt att göra med nyallokering av IP-adress när lease-tiden går ut.....?

 

Funderar på att kontakta Telia igen, men känner tyvärr en viss trötthet inför tanken.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...