beckis Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Jag söker tips på ett enkelt och bra program för att göra nyhetsbrev i html. Har dreamweaver men känns för tidsödande att lära sig. Är kass på allt vad programmering heter och jobbar i indesign med trycksaksproduktion men ”måste” lära mig att göra html-brev. Finns det något program där man jobbar som i indesgin? Gör idag ett nyhetsbrev åt en kund i deras leverantörs program men en annan kund vill ha färdigt html-brev att skicka via egna servrar. Nån som har något bra tips? Har letat runt här på forumet men många trådar var gamla. Tacksam för tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmx Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Jag skulle hellre satsa på en online nyhetsbrevstjänst, smidigt och har bra funktioner. Det finns en uppsjö onlinesystem som varierar i pris och funktion, ett jag varmt kan rekommendera är Get A Newsletter. Har kört det ett tag nu och tycker det funkar kanon och priserna är otroligt låga med tanke på allt man får. Du kan alltid testa gratiskontot med 100 mail per månad först, nästa steg är brons som kostar 79kr/månad och då får du 10.000 mail/månad... det räcker ju en stund Link to comment Share on other sites More sharing options...
beckis Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Jo, jag gör så till en kund som har konto hos någon liknande leverantör men jag vill kunna producera nyhetsbrevet och skicka det till kunden som levererar ut det via egna servrar. Link to comment Share on other sites More sharing options...