Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

problem att starta iphoto


Galaxy

Rekommendera Poster

hej jag har nyss köpt en macbook det va Iphoto 09 men i min iMac så va det 08. Sen jag råkade öppna bilderna i macbooken så kunde jag sen inte öppna dom åter till iMac så nu säger den att "Det går inte att öppna det aktuella bildbiblioteket med den här versionen av iPhoto." Du har ändrat ditt bildbibliotek med en senare version av iPhoto. Avsluta och använd den senaste iPhoto-versionen.

Det går inte att öppna programmet alls i iMacen nu, Så jag vet inte hur jag ska komma åt dom som vanligt igen eller är enda chansen att uppgradera?

Jag kan inte liksom öppna bilderna helt i macbook för jag får hela tiden öppna dom via iMacens iphoto. Så det blev lite rörigt.

Någon som kan vet hur man ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen jag råkade öppna bilderna i macbooken

Du fick ett meddelande om att biblioteket kommer att uppdateras och därmed inte kommer att kunna läsas av äldre iPhoto.

 

Men det är ju bara att lägga tillbaka den senaste backupen du tog innan missödet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken

the "backupmaster" has spoken. och svar ja: när man starta iPhoto 09 första gången får man en ruta där det tydligt står typ "dina bilder kommer nu att göras kompatibla enbart för iPhoto 09 och kommer ej kunna anv. i äldre versioner av iPhoto.". tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack, det löste sig! gjorde bara ett till bibliotek så funkade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
tack, det löste sig! gjorde bara ett till bibliotek så funkade det.

 

Hej, jag har just råkat ut för samma problem trots att jag installerat senaste versionen av iphoto (har ingen backup, min klant). Hur gör man ett bibliotek till? Måste bilderna från det gamla biblioteket föras över manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...