Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man byta ut en trasig display på iPhone 3G?


elmaco12

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Fick min iPhone 3G för två veckor sedan och såklart lyckades jag tappa den i marken förra helgen så att displayen sprack. Touchscreenen fungerar fortfarande vad jag kan se men det ser ju jätte tråkigt ut. Jag har sökt lite på Internet om vad man kan göra men får olika svar överallt. Vissa pratar om att man kan byta för runt tusenlappen medans de på MacSupport i Lund säger att det inte finns något att göra ifall man inte vill betala runt 5000 kr (då kan man ju lika gärna köpa en ny)...

 

Jag har inget kvitto på telefonen skall väl kanske nämnas också.

 

Hur som helst så vänder jag mig till er pålitliga macforum läsare för att få ett vettigt svar på vad som kan göras :)

 

 

vänliga hälsningar,

Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ligger det till med garantin? Går det att fixa utan kvitto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser mörkt ut...Varför har du inget kvitto? Annars kunde du väl utnyttja drulleförsäkringen om du har nån sån. Eftersom en ev reparation blir så dyr så återstår ju bara att köpa en ny. Eller en bättre beg.... :cry:

 

Ok, displayglasbyte inkl arbete 1490:- på mumien.se, det finns hopp :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova Anovo

 

Anovo lagar inte trasiga iPhones, det enda som händer om man skickar den till dem är att man får möjlighet att köpa en utbytesterminal för ett dyrt pris (ca. 4500:- för en 8GB och 5500:- för en 16GB).

 

Jag hade nog satsat på mumien.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja efter att ha kollat lite så verkar mumien.se som det bästa alternativet, man kanske ska passa på att byta till rosa baksida när man ändå är där :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...