Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Airport Express - tappar uppkoppling

Hollman

Recommended Posts

Hej!

Jag har problem med min Airport Express. Min iMac tappar uppkopplingen väldigt ofta, det kan ta sekunder till flera minuter för min dator att återställa uppkopplingen.

Förhållanden:

- Nybyggd lägenhet (där jag knappt har någon teckning till min mobil... 3-kund! :ThumbsDown: )

- Airporten sitter i samma rum som datorn (ca 4 meter ifrån)

Fick hjälp av Apple supporten att "byta kanal" på APE:en då det finns mycket trådlös teknik i närheten. Men detta hjälpte inte det minsta.

Har även hört att om man har både iPod touch och dator uppkopplade så kan det ställa till det. Har inte alltid hemma min iPod så.. nah.

Det hjälper att starta om APE:en för att återställa uppkopplingen, då fungerar det fint i upptill 30 min. Sen märker jag att hastigheten går ner och till slut tappar jag kopplingen helt (som sagt kan det ta sekunder till flera minuter för min dator att återställa uppkopplingen)

Har testat att koppla datorn till fibermodemet med kabel och då är det inga som helst problem, så där ligger inte felet.

Så nu undrar jag vad detta kan bero på...

Kass Airport?

Lägenheten?

Grannarnas trådlösa utrustning?

Pocahontas

Finns många tricks att välja för att hitta vad som orsakar ditt problem, letade lite på MacFixit och här är några, inte så färska men ..letar vidare

post-113-1242048235.jpg

post-113-1242048187.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...