Jump to content
Just nu i M3-nätverket

fel vid publiceringen av min hemsida.....

dahlia

Recommended Posts

Snälla! När jag lägger till en ny post i mitt web-program och sen trycker på "publicera" så slutar publiceringen med att en lapp kommer upp där det står.....ett fel uppstod vid uppdateringen av.mac............Posten står kvar som rödmarkerad i programmet och jag kan bara stänga av programnmet uppe från översta tablån "iweb". Sen när jag går till internet och till min hemsida är det publicerat ändå.

Vad är det som är fel? Vad kan jag göra?

Är allt med på sidan så är det nog inget fel med överföringen.

Det finns ett par enkla saker att göra, kolla så iWeb är uppdaterat till senaste versionen.Om så ladda ner Preferential Treatment och använda programmet som administratör

Kör sedan Apple Skivkontroll.

Hjälper inte detta så får vi gå vidare sedan

Vilken version av iWeb kör du?

Vilken version av Mac OS X kör du?

Jag har Mac Os X 10.4.11

samt iWeb version 1.1.2

Hur gör man när man uppgraderar?

Jag har Mac Os X 10.4.11

samt iWeb version 1.1.2

Hur gör man när man uppgraderar?

Vi andra är på iWeb 2.0.4, där ligger ditt problem -Programuppdatering i Applemenyn. Sen talar programmet om allt du behöver veta.

Det märkliga är att det händer ingenting kring iWeb när jag går dit. Jag gör en programuppdatering och den bara svarar att det inte finns något att uppdatera.

Hur gör jag för att uppdatera iWeb? Vi har Tiger.

Starta iWeb, under menyn "iWeb" finns en post "leta efter uppdateringar". Det kan vara så att den version du har är den "sista" till 10.4.11 och du måste uppgradera till Leopard för att kunna använda en nyare.

Det här tycker jag är märkligt. Kan det verkligen vara så att mitt iWeb program slutar att fungera som det ska därför att jag inte köpt leopard (vad det nu kostar?) och uppgraderat operativsystemet på själva datorn?!

Det behöver inte vara så men det kan mycket väl vara så. Har kollat runt lite och det verkar som om många har haft småproblem. En del har löst genom att de ringt supporten för webhotellet-.mac. Börja med det så får vi ringat in problemet lite bättre. Vet vi om vi ska "leta" på din dator eller hos webhotellet blir det enklare att träffa rätt.

Vilken version av iWeb du har hänger ihop med vilken version av iLife du har och inte med vilket OS X du har....

Om du har en gammal version av iWeb så skulle du nog behöva köpa iLife 09 där iWeb 2.0 ingår.

Fast jag undrar om det är detta som är problemet i ditt fall. Har du gjort som nabben sagt och kört "reparera behörigheter" från programmet "skivkontroll" samt laddat ned "preferential treatment" och kontrollerat om de plist-filer som är inblandade är i ordning?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...