Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

irriterande messenger...!


Issa-K

Rekommendera Poster

Hej, jag använder mig av vanliga Mac messeger 7.0.2 men lite konstiga saker händer.. :S

Nu händer det att efter att jag skickat min text så tas markören bort och jag måste alltid markera om i text rutan för att jag skall kunna skriva igen.. lite irriterande.. någon som har/haft samma problem?? någon som vet vad jag kan göra åt saken..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa någon annan i stället, för MS messenger är inte så bra.

 

Adium ska vara bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken

håller med jarting. byt klient.själv kör jag just med Adium och det är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åå fifan.. testade den nyss så jävla äckligt ful :P haha e alldeles för van till MS messeger.. men någon som har nån aning om vad problemet kan var??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bugg i Messenger och inget som du kan göra något åt. Det är relaterat till en uppdatering av Apples webbkit (intern del i operativsystemet som styr bland annat skärm och textvisning) Uppenbarligen så har Microsoft inte helt följt Apples vägledning hur man programmerar saker och ting. Microsoft har sagt att en ny version av Messenger är på gång, men exakt datum är inte sagt.

 

Adium, Mercury Messenger, Proteus, aMSN - är exempel på alternativa klienter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan det vara så att du har Safari 4.0 installerad, om du avinstallerar det så kommer du att märka att det fungerar som det skall, finns en del trådar om denna issue

 

My 2 cents DarKMaN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åå fifan.. testade den nyss så jävla äckligt ful :P haha e alldeles för van till MS messeger.. men någon som har nån aning om vad problemet kan var??

Du kan få Adium riktigt fint om du fixar till det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åå fifan.. testade den nyss så jävla äckligt ful :P haha e alldeles för van till MS messeger.. men någon som har nån aning om vad problemet kan var??

 

 

Man kan ju faktiskt modda Adium precis som man vill ha den. Till skillnad från MSN klienten så är så förbannat äckelful

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...