Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Råd och rön i Mac Jungeln!


theprophet

Rekommendera Poster

theprophet

Tjo Mac dårar :rolleyes:

 

Jag som PC fantast länge och väl fick mig en upplevelse jag inte trodde aldrig skulle ske!

Min polare hade en Simens P4:a ,(PC) hemma hos sig som bara kunde en sak.. J*VLAS! Sen till slut så stoppade vi dens lidande då vi aldrig fick nån stil på den, och eftersom min polare vart galen och gav upp hoppet helt på den, och köpte en Cube! Jag tänkte stackars sate.. MAC.. fy fan sa jag ve och fasa.. men jag måste ju ta en titt på den och... Vart alldeles häpen! en enkel 450ia satt i den då (minns ej om det var en G3 el G4:a) och ett gammalt Ati kort som satt i en gammal P2 266:a som jag hade hemma.. Tänkte ju att det där kan ju aldrig funka! Men kjölhala mig långsamt! Sicken liten maskin.. flöt ju på riktigt fint med OS X (grekiska för mig)! Sen så tröck han ner en dubble 450ia och mumma vad den snurrade på och det är operativ systemet som fick mig att bli lyrisk.. så Vackert...... :o

Sen dess har jag stuttit och pestat mig i min PC och tycker den bara mår allmänt sämre och sämre... felmedelande på felmdelande och en massa skit som inte vill funka... börjar ärligt talat tröttna! Fick dock inget Virus här nu senast, men Grafiskt är de inte vakra å sitta i länge efter en glutt i OS X (Sitter i XP) :eeeh:

 

Så nu är min fråga.. Jag funderar på att införskaffa mig en äldre bärbar Mac för att ha nått att pilla med :shifty: ! Tänkte mest ha den att surfa på, skriva och se på film i och eventuella kalkyler! Så min fråga är vad klarar man sig med!? Vill helst att den ska klara av senaste OS X med så klart! Tips är varmt välkomna!

 

MVH

theprophet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla varje dag på macbörsen här på macworld. Jag tycker minst 400mhz G4 med minst 256ram (helst mer) om det ska flyta på behaglig! Panter är ju trots allt ganska krävande.

 

Välkommen till oss här på forumet!!! Kul att du har gjort en intressant upptäckt iom cuben! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

En iBook är väl ett bra köp...men inte att pilla "i" förstås....

Behövs inte, sätt in max minne, 640MB så rullar den bra.

Finns både med G3 och G4 processor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo Mac dårar  :rolleyes:

 

MAC.. fy fan sa jag ve och fasa..

Hej själv!!

Tack för den fina utnämningen!!! (w00t) (w00t) (w00t) Det skulle vara JÄTTEKUL om du berättade om den fördom som du gått och burit på... ;) .. hur får man denna inställning?

 

Mvh

Axelman

 

PS

Tänk på att det är skillnad på PowerBook och iBook! PB har ju varit och är dyra saker som företrädevis proffs använder och kan ha ett hårt liv bakom sig... iBook saknar möjlihet till extern bildskärm annat än spegling. Finns dock en fix som det stod om i nästnyaste MacWorld hur man kommer runt det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Min Ibook G3/500 flyter hur fint som helst, det är bara uppstarten som tar lite tid.

Men det beror nog mer på allt jag vill den ska ladda upp, skrivbord, almanacka Dragthing och menyer :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...