Ambassadeur5000 Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Hallå allihop. Jag har försökt dela ut mappar från min MacBook (alu) till en Mac Mini i samma trådlösa nätverk. Problemet är att jag ser de båda datorerna men kommer bara in till brevlådemapp - Där säger den att jag inte har behörighet. Detta sker på den ena datorn. På den andra ser jag bara den andra datorn men kommer inte längre än till att den vill ansluta...... Vad göra??? MVH Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Kollat i MacHjälp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyaz Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Eller om man inte orkar läsa igenom hjälp-prylar och vill ha direkthjälp: Systeminställningar -> Delning -> Bocka för "Fildelning" -> Tryck på "+" och lägg till mappar du vill dela ut. Eventuellt fippla med kolumnen till höger om läs/skriv-rättigheter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.