Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Måste jag göra backup på allt med Time Machine?

Pretorian

Recommended Posts

Pretorian

Kan jag välja vilka mappar eller program som det ska tas backup på med Time Machine. Väljer jag allt så kommer det inte få plats på Time Capsule.

kalleponken

Inställningar-Time Machine-Alternativ och välj vilka mappar Time Machine ska ignorera.

Pretorian

Men vad bra! Då är det i princip klart.

Alltså, standard är att ALLT tas backup på men sen kan jag välja bort tex, vissa specifika mappar? Och detta ställer jag in från start när jag ska "fylla" Time Capsule för första gången?

Alltså, standard är att ALLT tas backup på men sen kan jag välja bort tex, vissa specifika mappar? Och detta ställer jag in från start när jag ska "fylla" Time Capsule för första gången?

Japp :)

Pretorian

Tack för alla snabba svar. Jag såg precis att Macoteket har erbjudande på v1 av Time Capsule. Vet någon vad det är för skillnad på den och andra, och hur många versioner det är?

Pretorian

Och hur fungerar det när jag ska göra backup från två macar? Ställer jag först in TM på ena och sen på den andra? SÅ inte backup från mac nr 2 tar bort den första macens backup.

Tack för alla snabba svar. Jag såg precis att Macoteket har erbjudande på v1 av Time Capsule. Vet någon vad det är för skillnad på den och andra, och hur många versioner det är?

Det har kommit två versioner, den senaste är att föredra då den har två nätverk ett för n och ett för b/g, på det viset så drar inte b/g anslutna gäster ner nätverket. Man kan även sätta upp ett gästnätverk som har tillgång till internet men inte till ditt privata nätverk.

Och hur fungerar det när jag ska göra backup från två macar? Ställer jag först in TM på ena och sen på den andra? SÅ inte backup från mac nr 2 tar bort den första macens backup.

Det skapas en skivavbild för varje Mac som använde TM på Time Capsule.

post-180-1241936210.jpg

Men vad bra! Då är det i princip klart.

Märkligt, vore det inte bättre ifall man fick välja vilken mapp man vill backupa istället för att välja bort alla man inte vill??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...