Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone som modem


barmaster

Rekommendera Poster

barmaster

Tjena.

 

Jag var inne på telia idag och tänkte teckna ett underkort till mitt abonemang så jag kan

använda dongeln till mina datorer och komma åt internet.

Idag får jag plocka ur mitt simkort och blir då utan telefon när jag surfar vilket är surt.

Men killen sa att man snart skulle kunna använda iPhone som modem när nya uppdateringen skulle komma

i juni. Stämmer detta? Jag har sökt på nätet om det men antingen är jag blind eller så står det inget om det?

Är det någon som har koll på läget?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

barmaster

Trevligt. Känns som det underlättar när den funktionen kommer.

Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste dock tillägga att detta troligen är upp till operatören att bestämma. Om Telia väljer att spärra funktionen finns det ju alltid lösningarna genom jailbreaking, som fungerar redan idag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste dock tillägga att detta troligen är upp till operatören att bestämma. Om Telia väljer att spärra funktionen finns det ju alltid lösningarna genom jailbreaking, som fungerar redan idag ;)

Fast varför skulle de spärra funktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det drar mycket på deras 3G-nätverk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla andra telefoner som har det inbyggt, där har de inte spärrat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, sålänge de hittar ett sätt att ta betalt för de lär de inte oroa sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, sålänge de hittar ett sätt att ta betalt för de lär de inte oroa sig ;)

 

Det lär väl kosta lika mycket som det annars gjort? Fast istället för mobilen så surfar man på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, troligtvis. Till saken hör väl inte att man oftast laddar tyngre saker via datorn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia har sagt att de inte ska begränsa möjligheten att använda iPhone som modem. Vi behöver nog inte vara oroliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns ingen anledning att oroa sig, det kommer inte att betyda någon extratjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlåt om jag kidnappar tråden lite, menjag har försökt att använda min nokia 5800 som 3g modem till min laptop men det inte till att funka. Ska man göra någta speciela inställningar förutom parkoppling? Jag surfar på mon mobil via 3g nu men laptopen vill inte veta av den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...