Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Undermappar i händelser (Iphoto)


lehnalina

Rekommendera Poster

lehnalina

Hej!

Jag håller på att bekanta mig med min 2 dagar gamla MacBook. Som många andra har jag gått från PC (grattis till mig) och har lite problem med detta nytänkande.

 

Idag håller jag på att organisera alla mina bilder i Iphoto. Jag har dock ett problem som jag inte kan reda ut hur jag än försöker. Jag har skapat en händelse som heter "Lina" (bilder på mig) och nu vill jag dela in den händelsen i någon typ av undermappar. Tex "Studenten" osv. Hur tusan gör jag detta?

 

Tacksam för svar.

 

/lehnalina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet! :)

 

Funktionen du söker är väl närmast att skapa Album. Fast någon som vet mer om detta kanske kan upplysa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lehnalina
Hej och välkommen till forumet! :)

 

Funktionen du söker är väl närmast att skapa Album. Fast någon som vet mer om detta kanske kan upplysa dig.

 

Okej. Jag som hade hoppats att jag skulle slippa göra album :-p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jag som hade hoppats att jag skulle slippa göra album :-p

Album är som "låtlistor" i iTunes, alla bilder finns i Bibliotek men du kommer åt dem från listorna också (kolla iPhotos inställningar, där finns en del val man kan göra) Håller du ner shift-tangenten när du klickar kan du klicka på fler bilder och dra flera till ett album på en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lehnalina
Album är som "låtlistor" i iTunes, alla bilder finns i Bibliotek men du kommer åt dem från listorna också (kolla iPhotos inställningar, där finns en del val man kan göra) Håller du ner shift-tangenten när du klickar kan du klicka på fler bilder och dra flera till ett album på en gång.

 

Okej. Jag tror att det börjar klarna nu :-) Tack så mycket för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också dela upp händelser och döpa dem som du vill, t ex "studenten"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lehnalina
Du kan också dela upp händelser och döpa dem som du vill, t ex "studenten"

 

Ja, men då blir det väl två helt separata händelser? Eller? Det är det enda jag har lyckats med hittills i alla fall :-p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men då blir det väl två helt separata händelser? Eller? ...

Men det är ju faktiskt det det är, eller hur? ;)

 

PS. Är det du på avataren? I så fall är du vacker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lehnalina
Men det är ju faktiskt det det är, eller hur? ;)

 

PS. Är det du på avataren? I så fall är du vacker. :)

Ja, men jag vill ju inte ha två helt separata händelser. Förlåt om jag är ny och trög på det här :-)

 

Hehe ja, det är det. Tack så mycket :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men jag vill ju inte ha två helt separata händelser. Förlåt om jag är ny och trög på det här :-) ...

Nej, du är inte trög, men iPhoto kan nog inte göra det du önskar. I alla fall känner jag inte till det. :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lehnalina
Nej, du är inte trög, men iPhoto kan nog inte göra det du önskar. I alla fall känner jag inte till det. :sorry:

 

Okej. Tack för att du tog dig tid i alla fall :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lellemars

Testa lite med att markera grejor på macen med skiftknappen nere = från bild a-k, med äppelknappen nere= bild d, g, h,k , detta gäller överallt filer i finder musik i itunes mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...