thrandor Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Har precis köpt en beg Mac Mini, som ska användas som mediecenter. Vad föreslår forumet att jag gör med datorn för att fräscha upp den så mycket det går - rensa hårddisken, avinstallera program etc. Specifikationer: G4 1,42 mHz 1 gb ram 80 gb hårddisk Tack :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marooned Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Ptja det du skrivit. Detta kanske är ett tips om du ska köra minin som mediacenter. Plex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Ptja det du skrivit. Detta kanske är ett tips om du ska köra minin som mediacenter. Plex Plex fungerar inte med PPC Link to comment Share on other sites More sharing options...
thrandor Posted May 8, 2009 Author Share Posted May 8, 2009 Plex fungerar inte med PPC Tack för tips men jag tänkte mer på att sanera/städa hårddisken, defragmentera etc. Några tips där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Tack för tips men jag tänkte mer på att sanera/städa hårddisken, defragmentera etc. Några tips där? Starta från installations-DVD och välj "Radera och installera". Då får du en helt ren hårddisk. Glöm inte att kryssa ur några hundra skrivardrivrutiner och ett par dussin språk innan du kör själva installationen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.