Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Zippa upp filen ut2004-mac-demo3334.dmg.bz2


mynameisoscarjo

Rekommendera Poster

mynameisoscarjo

Jaha, hämtade hem ett spel till min gamla iMac globe igår, men har problem med att avarkivera filen jag laddade , den hette ut2004-mac-demo3334.dmg.bz2.

När jag avarkiverade den så fick den namnet ut2004-mac-demo3334.dmg.bz2.bz, och när jag avarkiverade den så blev det ut2004-mac-demo3334.dmg.bz2.1.bz.

Provade med Stuffit v7 och v12 men det funkade inte.

Hoppas på hjälp :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att ctrl- eller högerklicka på arkivet, välj Öppna med Arkivverktyg, och till sist dubbelklicka på den resulterande filen. Om detta inte fungerar så är arkivet antingen trasigt eller något annat än det filändelserna påstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att ta bort ".bz" från ursprungsfilen. Det är inte helt okej att ha ytterligare punkt med filändelse efter en punkt med filändelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Ok tack för svaren, ska prova:D :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.bz2 är arkiveringsformatet BSD Zip version 2.

Om du behöver packa upp bz2-filen i textläge så skriver du så här i programmet Terminal, när du navigerat till rätt katalog:

 

bunzip2 -d ut2004-mac-demo3334.dmg.bz2

 

 

Det kanske känns komplicerat och jobbigt att använda textläge för att packa upp filen, men om inte StuffIt klarar av det så kan du testa ovanstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.bz2 är arkiveringsformatet BSD Zip version 2.

Njet, "Bzip2" använder Burrows & Wheeler transform algoritmen (BWT), "Bzip2" står alltså för "Blocksorting" zip version 2, den första versionen använde ändelsen ".bz".

 

Det är en s.k. förutsägelse metod, eller den försöker att gissa nästa tecken i data och på så vis komprimera bättre, fast i detta fallet genom att sortera permuterade strängar av data. Naturliga som artificiella språk, även andra typer av data, innehåller mängder av redundans varför Bzip2 kan ofta prestera mycket bättre än exempelvis Zip.

 

Bzip2 är OSS och mycket populärt där, trots att den inte är den allra bästa implementationen av metoden.

 

Ja ja, kan verka krångligt men så här ligger det till. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njet, "Bzip2" använder Burrows & Wheeler transform algoritmen (BWT), "Bzip2" står alltså för "Blocksorting" zip version 2, den första versionen använde ändelsen ".bz".

 

Det är en s.k. förutsägelse metod, eller den försöker att gissa nästa tecken i data och på så vis komprimera bättre, fast i detta fallet genom att sortera permuterade strängar av data. Naturliga som artificiella språk, även andra typer av data, innehåller mängder av redundans varför Bzip2 kan ofta prestera mycket bättre än exempelvis Zip.

 

Bzip2 är OSS och mycket populärt där, trots att den inte är den allra bästa implementationen av metoden.

 

Ja ja, kan verka krångligt men så här ligger det till. ;)

 

Hoppsan, där lärde jag mig något nytt. Jag tackar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...