Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Optimera Macbooken för Aperture


robn

Rekommendera Poster

Jag har flera gånger testat Aperture 2 i min Macbook 2,1 ghz 4 gb ram men tröttnar varje gång på att det laggar ordentligt ibland. När jag pratar med folk (även Apple själva på fotomässan) så säger de att det absolut inte ska vara några som helst problem med att få Aperture flyta bra på en Intel-Macbook med 4gig minne. Någonting måste jag väl då göra fel för efter sådär en 500 bilder i biblioteket så flyter det inte på så bra längre.

Jag vill verkligen använda Aperture då jag gillar utseendet om implementeringen med iPhoto och resten av alla Applikationer. Något som Lightroom 2 inte har.

 

Har ni några tips på hur jag ska göra? Jag har en 320gb hdd eftersom jag tror ( i sann gammal windowsanda) att utrymme ger just utrymme för programmet att jobba "fritt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill verkligen använda Aperture då jag gillar utseendet om implementeringen med iPhoto och resten av alla Applikationer. Något som Lightroom 2 inte har.

 

Hur är egentligen kopplingen mellan iPhoto och Aperture? Ersätter inte Aperture iPhoto eller kan de fungera bra "tillsammans"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstått det så får du in dina Aperturebilder i iPhoto. Men sen om dina ändringar i iPhoto kommer med i Aperture vet jag inte. Den funktion jag är mest intresserad av är möjligheterna till fotoböcker (som blir bra kvalitet) och bildspelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...