Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mjukvara för Win


Confuse

Rekommendera Poster

Har tänkt skaffa Parallell desktops och installera Beta Win 7 för att kunna köra en program som annars inte fungerar på min Mac.

 

- kommer detta fungera, månne?

 

- finns alternativ till PD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kommer fungera om du har tillräckligt med internminne och grafikkort (WIn 7 kräver 128 MB Grafik minne så du bör ha minst dubbelt om du skall köra virituellt då OSX också vill ha grafikminne).

 

Ett gratis alternativ till Parallels som dessutom är gratis är VirtualBox från Sun, Kör både Win och Linux via VirualBox och det fungerar kanonbra.

 

Att tänka på är att spel inte fungerar speciellt bra i en virituell miljö som Parallels eller VirtualBox så skall du spela krävande spel så kör via BootCamp i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok - kanon.

 

Hur gör jag med Virtual Box? Ska jag ladda ner, installera det och starta Win7-installationen från det programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ned virtualbox från Sun och läs manualen noga, sedan så installerar du win genom VirtualBox som det beskrivs i manualen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du installerar Windows 7 RC1 och inte Beta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kommit så långt än - Betan problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betan går ut snart... Rc1 går inte ut än på rätt länge. Läs mer på Microsofts hemsida om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

hej!

 

Jo laddar ner win 7 RC och ska använda parallels desktop trial 30 dagar, har en imac från 2008 med ATI Radeon HD 2400 med 128 mb vram, men enligt Iar-sode behöver jag alltså dubbelt eller ? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

Jo laddar ner win 7 RC och ska använda parallels desktop trial 30 dagar, har en imac från 2008 med ATI Radeon HD 2400 med 128 mb vram, men enligt Iar-sode behöver jag alltså dubbelt eller ? :(

 

Enligt krav spec för win 7 står det 128mb videoram vet ej hur parallels fungerar men i virtualbox måste du ställa in hur mycket av ditt grafik minne som skall tas i anspråk av det viritualiserade systemet, sätter du det på 128 så har du 0 kvar till OS X, vad som är minimum för OS X vet jag inte men du måste ju åtminstånne ha minimum med grafikminne till OS X också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg fel utan aero skall det gå med minde än 128mb grafikminne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Såg fel utan aero skall det gå med minde än 128mb grafikminne...

 

Kan man stänga av Aero i kontrolpanelen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aero fungerar ändå inte i dom flesta virtualisatorer.

 

Då iprincip alla inte implementerat DirectX på tillräckligt lågnivå (WDM), VMware har hintat om att nästa större uppgradering kommer ha stöd för det.

VirtualBox har inget DirectX stöd alls, så det är kört där.

 

Parallels har inte ens fullgott DirectX 9 stöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...