Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imac vs Macbook


JorLawa

Rekommendera Poster

Halloj kära forum kamrater

 

Rävarna på forumet är säkert trötta på dessa frågor om vad man ska välja för modell men ibland behöver man lite proffsig hjälp av dom som har gjort liknande val tidigare. Nu till mina funderingar.

 

Situationen hemma är en proppfull 60gb gammal mini och jag måste rädda mina bilder och få plats med fler. Efter att ha läst forumet vet jag problem uppstår ibland och vikten av säkerhetskopiering på flera ställen är att föredra om man vill ha kvar sina bilder. Vi har beslutat att köpa en ny mac och då går funderingarna på antingen en stationär eller en bärbar. Stationär för större skärm och prestanda, bärbar för .... ja bärbar =). Jag behöver inte någon högpresterande mac. Jag använder den mest för surf, iWeb, Iphoto och några små program som inte kräver så mycket. Det är ju förstås trevligt med stor skärm men samtidigt lockar tanken att kunna sitta lite överallt hemma och annvända datorn och kunna ta den med sig vid behov. Har egentligen inte något större behov för bärbärt mer än förstås smidigheten, den nya trackpaden i nya alu lockar lite också.

Hårddisk! Ska man köpa lilla alu och en extern HD för backupens skull eller en iMac 20" med större HD som man kan fylla?

Är det värt prestandan att köpa iMac 20" jämfört med lilla Macbook alu(dom ligger i ungefär samma prisklass)?

 

Är det några som funderar i samma banor eller har gjort liknande val tidigare?

Backup tips? En iMac och bara köra en backup på sina bilder på DVD?

 

Tackar för tips och kanske nya funderingar man bör göra innan köp.

 

//Jörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...