Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den BÄSTA Blåtandsmusen!


.ad

Rekommendera Poster

Det beror på att den inte använder sig av Bluetooth utan av annan trådlös teknik. Därför måste man ha adaptern. Sugigt är det.

Jag kan tänka mig att det är licenskostnad för att få använda Bluetooth, men är inte säker.

 

Jävlar, de har du fan rätt i .... :fundersam: ....

Läste precis lite och såg att det är USB-anslutning fast den använder sig av någon "höghastighetsanslutning" ....

 

 

Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar
Hur är det med batteriförbrukningen på BT-möss? Hur laddas de och vilka sorts batterier sitter i?

 

Batteriförbrukningen varierar p.g.a användningsområde men jag sysslar med Photoshop, Flash, Illustrator och webbutveckling dagligen och jag laddar min MX Revolution varannan vecka ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns blåtand inbyggt i datorn men det är inte alla enheter som klarar av att synkas med den inbyggda blåtanden och därför måste man använda sig utav den enheten man får med SOM då tar en USB-port....

 

Exempel på en sådan är Logitech MX Revolution...

 

De möss med en liten dongel (....t.ex Logitech MX Revolution...) använder inte bluetooth, de använder nån typ av radiovågs-liknande som... inte är bluetooth i alla fall :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande diskussion för mig som också är "in the market" efter en ny mus. Mighty Mouse har egentligen som enda fördel att det passar vajjert med iMacen. Form och funktion är helt ärligt ganska kass. I och med att jag sitter på den "gamla" iMac Alu med endast 3 USB-portar vore det smutt med en BT-mus. Har hört mycket gott och MX Revolution och den känns klart skönare, men då tillkommer som sagt USB-dongeln. Finns det någon mus med liknande funktion fast med BT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande diskussion för mig som också är "in the market" efter en ny mus. Mighty Mouse har egentligen som enda fördel att det passar vajjert med iMacen. Form och funktion är helt ärligt ganska kass. I och med att jag sitter på den "gamla" iMac Alu med endast 3 USB-portar vore det smutt med en BT-mus. Har hört mycket gott och MX Revolution och den känns klart skönare, men då tillkommer som sagt USB-dongeln. Finns det någon mus med liknande funktion fast med BT?

 

Samma här, man vill ju använda sig av den inbyggda blåtanden när det väl finns en. Kom med vettiga tips :)

 

En annan fråga - är det en särskilt laddningsdocka till BT-möss, på samma sätt som med andra trådlösa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De möss med en liten dongel (....t.ex Logitech MX Revolution...) använder inte bluetooth, de använder nån typ av radiovågs-liknande som... inte är bluetooth i alla fall :P

 

 

Haha mjo kom fram till den sen, körde på en "Skriva först tänka sen" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fråga - är det en särskilt laddningsdocka till BT-möss, på samma sätt som med andra trådlösa?

 

Det kan vara det, men måste inte vara det. Det är inte specifikt att alla BT-möss måste ha laddningsdocka/inte ha det, det gör tillverkaren som de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara det, men måste inte vara det. Det är inte specifikt att alla BT-möss måste ha laddningsdocka/inte ha det, det gör tillverkaren som de vill.

 

Om de inte har laddningsdocka, kan de ändå laddas då eller måste man byta batteriet - typ klockbatterier eller hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Lazer Orochi tror jag på! Den är en sk. gaming-mus, det tar jag som en försäkring på att det är en "bra" mus (om den funkar så bra att Lazer kallar den för en gaming-mus), sen spelar jag lite grann ibland också och det är ju verkligen inte fel om den funkar bra till det också.

 

Det som jag tyckte verkar allra bäst med den var det faktum att man kan koppla in den med sladd om man vill (=löstagbar sladd) vilket ökar användningsområdet. Batteritiden ska vara 1-3månader vid normalt bruk (AA-batterier) och den har sammanlagt 7 knappar. Enligt recensioner så ska den vara riktigt bra.

 

Jag gick igång rejält och beställde en ifrån Ebay för 630:- Helt okej ändå tror jag, får se när jag får den; det verkade vara lång leveranstid ifrån HongKong ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och den verkar vara betydligt bättre än mighty mouse också.. synd bara att de fortfarande är så låga.. eller att möss är otroligt oergonomiskt:

 

Jag måste rekommendera en Logitech Cordless Optical Trackman. Jag har en hemma och på jobbet och kommer aldrig att byta tillbaka till "vanlig mus". Så otroligt mycket bättre det är med trackball än annan mus, både för handrygg och armbåge. Sitter man 8h+ med datorn om dagen så vill man inte slita på armbåge och hand.. och det funkar tokbra i fps-spel också ;D

 

Dessvärre kommer inte Logitech att sluta med sin skitproprietära radio, jag gillar verkligen inte att måsta ha en extra dongle ansluten bara för att Logitech vägrar implementera blåtand. Aja, rant off, det är ett otroligt bra pekdon, rekommenderar alla att testa ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och den verkar vara betydligt bättre än mighty mouse också.. synd bara att de fortfarande är så låga.. eller att möss är otroligt oergonomiskt

 

Det där är nog väldigt subjektiv. Själv föredra jag låga möss - ju lägre desto bättre!

Anser det otroligt oergonomiskt att behöva vinkla upp handleden vilket man måste göra på dom stora klumpmössen som finns idag.

 

Men sån är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror nog på storleken på handen, kan din hand vila på en mighty mouse så är den ju bra för dig. O-ergonomin hos möss menar jag mer att man måste röra armen så mycket i sidled, alternativt handleden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...