Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den BÄSTA Blåtandsmusen!


.ad

Rekommendera Poster

Jag har verkligen letat efter en Blåtandsmus som inte är direkt avsedd för vare sig dvärgar eller barn, men det ter sig helt omöjligt. Vart jag än ser heter mössen med BT-funktionalitet någonting med 'notebook' eller 'mini' och det värker i nävarna bara jag tänker på det.

 

Jag vill kunna använda musen både till min MacBook och min iMac och eftersom de båda har BT inbyggt känns det askorkat att stoppa i en USB-sändare i en av de allt för få portarna som finns där.

 

Den mus jag kör nu (och är mest nöjd med) är en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. Är inne på min tredje sådanna nu. (Den är verkligen bekvämast!) Var även nöjd med en Logitech MX518 men ingen av dessa verkar finnas som trådlös (eller i alla fall BT).

 

Vad sägs? Vilken modell kan jag tänkas leta efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Den ser faktiskt inte helt dum ut. Jag gillar Mighty Mouses passform, den är skön. Hade gärna använt en sådan om det inte vore för att produkten i övrigt är ett hån mot användaren.

 

Jag undrar vad som pågick i ingenjörernas huvuden när de skapade MM? För att inte tala om den som kläckte idén att göra om en enknappsmus till flerknappsmus utan att lägga till flera knappar. Genialt. :|

 

Jo, förresten, jag kör med Icemat. Vet du hur den funkar på glas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Wireless Laser Mouse 8000 är den bästa jag träffat på. Tyvärr så stendog min för någon vecka sedan och jag fick då akut köpa en MM, som inte alls är lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har vi någonting. Den ser verkligen ut att falla mig i smaken!

Shit, sökning på prisjakt ger att i princip bara discshop har den i lager och för hutlösa 849:-

Sibas pris var ju under femhundringen men där finns den inte i lager, utom i Sundsvall och Kalmar.

…jäkla röta att farsan råkar vara i Kalmar just idag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grizzlyast
Jag har verkligen letat efter en Blåtandsmus som inte är direkt avsedd för vare sig dvärgar eller barn, men det ter sig helt omöjligt. Vart jag än ser heter mössen med BT-funktionalitet någonting med 'notebook' eller 'mini' och det värker i nävarna bara jag tänker på det.

 

Jag vill kunna använda musen både till min MacBook och min iMac och eftersom de båda har BT inbyggt känns det askorkat att stoppa i en USB-sändare i en av de allt för få portarna som finns där.

 

Den mus jag kör nu (och är mest nöjd med) är en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0. Är inne på min tredje sådanna nu. (Den är verkligen bekvämast!) Var även nöjd med en Logitech MX518 men ingen av dessa verkar finnas som trådlös (eller i alla fall BT).

 

Vad sägs? Vilken modell kan jag tänkas leta efter?

 

Titta efter en trust mus!

Det är den bästa jag har provat och finns i flera utföranden. :crossfingers:

 

.M.V.H. grizzlyast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har själv köpt en Logitech BT Cordless Laser Mouse V470 som jag trivs utmärkt med. Den är inte så klumpig som en del andra modeller.

 

Hälsningar

 

Macmos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kikat på V470 och det är just en sån jag menar är avsdedd för barn. ;)

 

Men det blev en Microsoft Wireless Laser Mouse 8000. Passformen är perfekt. Nu står den på laddning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser faktiskt inte helt dum ut. Jag gillar Mighty Mouses passform, den är skön. Hade gärna använt en sådan om det inte vore för att produkten i övrigt är ett hån mot användaren.

 

Jag undrar vad som pågick i ingenjörernas huvuden när de skapade MM? För att inte tala om den som kläckte idén att göra om en enknappsmus till flerknappsmus utan att lägga till flera knappar. Genialt. :|

 

Jo, förresten, jag kör med Icemat. Vet du hur den funkar på glas?

 

Jag kör den på en "Steelseries I-2" som förr hette just Icemat om jag inte missminner mig?

Den är i borsat glas iaf och det funkar ypperligt! :-) Lite varningstecken över ett svagt "rasselljud" men det beror nog på mattans material och inte musen i sig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla glasplattor har ett visst ljud, men jag har kört IceMat i drygt fyra år nu så jag tänker inte på det. Känns snarare som det hör till datoranvändningen ;)

 

Men nu har jag kört den här 8000-modellen i en timme ungefär och det börjar inte bra. Pekaren hoppar, vilket jag blir fullkomligt vansinnig på. (Det enda underlag som är tillnärmelsevis användbart är en gammal matematikbok.) Den hoppar otroligt mycket mot mitt skrivbord och ännu mer mot min IceMat, vilket ju är väldigt trist eftersom jag verkligen gillar den. I övrigt är det jättesvårt att ställa in en behaglig hastighet på den, finns inget reglage för acceleration alls.

 

Nej, funkar den inte bättre på MacBooken blir det till att returnera den för såhär går det inte att jobba. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ingen som tittar på Logitech VX Nano? Eller Revolution VX och MX?

 

Isf vad tycker ni om dom? Behöver alla en usb mottagare för att kunna användas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den här från Sanwa Supply, vet inte om deras produkter är knepiga att få tag i i Sverige? Bra budgetalternativ som laddas via USB, och då fungerar som en vanlig trådbunden lasermus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som tittar på Logitech VX Nano? Eller Revolution VX och MX?

 

Isf vad tycker ni om dom? Behöver alla en usb mottagare för att kunna användas?

 

Jag ställer mig exakt samma frågor på alla punkter! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv en Logitech Nano och är grymt nöjd!

Batteriet håller länge och fin passform för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som tittar på Logitech VX Nano? Eller Revolution VX och MX?

 

Isf vad tycker ni om dom? Behöver alla en usb mottagare för att kunna användas?

 

 

Jag har en Vx Nano, enormt bra mus! Smidig som få och Nano-mottagaren har jag aldrig tagit ur datorn också. Har även Mac-stöd (ladda ner programvara från Logitech)

 

Enda nackdelen är mottagaren..den tar ju upp en USB-slot så funderar på att köpa en BT mus av den anledningen...

 

Men i övrigt sjukt bra mus.

 

 

Farsan använder en Vx Revolution, grymt skön men mottagaren är lite större vilket kanske inte gör sig så bra på en Laptop men till en stationär är den perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag har en logitech g5v2 till min pcburk som jag spelar med, jävligt skön passform, logitech hade ju en som hette MX900 som va bluetooth, tyvärr slutade dom tillverka den...

 

är det någon här som vet om man kan få tag i en MX900 ny i någon butik eller webshop? vill inte ha begangnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med en Logitech MX Revolution! Har aldrig haft en bättre mus, jag är dessutom ganska kräsen av mig när det gäller möss!

 

Den må kosta ca 900:- men den är värd vartenda öre! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med en Logitech MX Revolution! Har aldrig haft en bättre mus, jag är dessutom ganska kräsen av mig när det gäller möss!

 

Den må kosta ca 900:- men den är värd vartenda öre! :)

 

Kan bara hålla med, tyvärr måste du ha en mottagare i en usb port men det är den musen värd lätt. Den absolut bästa mus jag använt punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med, tyvärr måste du ha en mottagare i en usb port men det är den musen värd lätt. Den absolut bästa mus jag använt punkt.

 

Det är enda nackdelen men för en sådan mus kan jag blunda för det ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enda nackdelen men för en sådan mus kan jag blunda för det ^_^

 

Ja det är en skitsak i sammanhanget ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu har jag kört den här 8000-modellen i en timme ungefär och det börjar inte bra. Pekaren hoppar, vilket jag blir fullkomligt vansinnig på. (Det enda underlag som är tillnärmelsevis användbart är en gammal matematikbok.) Den hoppar otroligt mycket mot mitt skrivbord och ännu mer mot min IceMat, vilket ju är väldigt trist eftersom jag verkligen gillar den. I övrigt är det jättesvårt att ställa in en behaglig hastighet på den, finns inget reglage för acceleration alls.

 

Nej, funkar den inte bättre på MacBooken blir det till att returnera den för såhär går det inte att jobba. :/

Installerade du Intellipoint-programvaran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med en Logitech MX Revolution! Har aldrig haft en bättre mus, jag är dessutom ganska kräsen av mig när det gäller möss!

 

Den må kosta ca 900:- men den är värd vartenda öre! :)

 

Kan man använda en nano receiver till den eller är det bara VX revolution?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man använda en nano receiver till den eller är det bara VX revolution?

 

Vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig... Men jag personligen tror nej eftersom MX Revolution mottagaren är synkad med musen men som sagt, jag vet inte till 100% och det är vad jag tror men jag kan ha fel, väldigt fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag kör med en Logitech MX Revolution! Har aldrig haft en bättre mus, jag är dessutom ganska kräsen av mig när det gäller möss!

 

Den må kosta ca 900:- men den är värd vartenda öre! :)

 

Du verkar ha stenkoll på MX Revolution..Hur är den att ställa in? det verkar krångligt med så mycket mer knappar men ändå så verkar den smidig. Hur många timmar brukar den musen i genomsnitt klara av? Du vet inte om man kan få tag på nåt extra batteri till den om den skulle ta slut när man minst vill så man kan bara stoppa i ett annat och låta det andra ladda? Är det värt att lacka om den? Hade velat ha den i metallic eller vit färg så den matchar iMac eller tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...