Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funkar Iphone köpt på ebay eller ioffer i sverige?


stabilt12

Rekommendera Poster

stabilt12

Hej.

 

Jag funderar på att köpa en Iphone på nätet .

Säljaren säger att den fungerar och att det bara är att sätta in kortet i den och börja använda den direkt.

Någon som kan eller har köpt en iphone från ebay eller ioffer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag har inte köpt en iPhone från eBay men jag har handlat en jäkla massa andra saker därifrån. Både från England och USA. Tänk på att du kan åka på tull och moms om du handlar från USA. 25% moms och 3,5% tull extra om du har otur. Så du måste räkna på det om det lönar sig iaf.

 

iPhones från utlandet fungerar utmärkt i Sverige såtillsvida att dom inte är låsta till någon av deras operatörer. Den måste vara olåst med andra ord. Svenskt tangentbord bord förlorar du väl också genom att köpa en från utlandet, men det kanske går att fixa via någon uppdatering, jag vet inte.

 

Nu har du iofs inte sagt att du köper den från någon utanför Sverige men jag antog det eftersom du nämnde eBay. Är det från någon i Sverige är det bara att se till att telefonen inte är bunden, om du vill slippa Jailbreaka. Annars är det bara att köpa. Kolla också personens omdömen när det gäller sälj, säger en hel del om hur seriös denne är.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

silvervargen

Tja! Det är bara att ändra språk för att kunna använda svenskt tangentbord! Ingen skillnad på dom som säljs runt i världen mot sveriges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Kolla också personens omdömen när det gäller sälj, säger en hel del om hur seriös denne är.

 

Lycka till!

 

Jätteviktigt! Massa bus därute. Stöldgods mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stabilt12

Tack för era svar.

Så du tror att å.ä och ö inte ska vara några problem med fast den köpt utomlands?

Jag vet att man kan åka på moms så de gäller att de som skickar skriver gift på paketet så löser de sig=)

Japp man måste ju kolla om det har bra rykte och verkligen levererar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej inga problem med åäö på en iPhone köpt utomlands.. Man kan få kinesiska, tyska, spanska och massa andra sånna tangentbord och språk på iPhone genom att bara slå på det i inställningarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du jonas köpt en utomlands?

Sorry för långsamt svar..

 

Jag hade en iPhone från USA förut.. Det var dock på den tiden det inte fanns svenska i iPhone.. Men det finns många olika språk även i den jag köpt från sverige.. Kör alltid min iPhone på engelska själv just för att jag inte tycker svenska är ett vackert språk :P..

 

Det syns här neranför hur man kan ändra språk och tangentbordslayout (inkl. stavning)

 

post-11059-1242399074_thumb.png

 

post-11059-1242399092_thumb.png

 

post-11059-1242399104_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar.

 

Jag vet att man kan åka på moms så de gäller att de som skickar skriver gift på paketet så löser de sig=)

 

Jo det är ett alternativ men då får inte värdet på det som skickas överstiga 500:- och det ska specifieras vad det innehåller. Att bara skriva GIFT är ingen garanti, du får säkerligen koll på din produkt iaf. Och jag tror risken är större gällande GIFT, det är inte bara du som känner till funktionen direkt.

 

Ser dom att det ligger en iPhone i som det står GIFT på, blir du garanterat av med den, eller får betala en skaplig avgift iaf.

 

Så tro inte att "GIFT" räddar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är exakt samma hårdvara du får i USA som i Sverige - hem och återställ den och den är precis som en den iPhone som säljs något kvarter från dig.

 

Stöldgods?? Det är jävligt otroligt att någon ägare kan/orkar/kommer spåra färden av en stulen telefon från sitt hemland ända bort till lilla Sverige. Vad finns det för bevis annat än ett serienummer som bara du - i Sverige, kan kika på och ljuga om hur lätt som helst. Köper du i god tro är den till och med lagligt din.

 

Sluta sätt griller i skallen på grabben. Be säljaren skriva Gåva på paketet eller sätta värde till 20$ och innehåll "Broken phone".

 

Och jag kan inte fatta att någon kan prata om Jailbreaking (Upplåsning) som något jobbigt. Välkommen till 2009 - Det görs med några musklick på under 3 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är exakt samma hårdvara du får i USA som i Sverige - hem och återställ den och den är precis som en den iPhone som säljs något kvarter från dig.

 

Stöldgods?? Det är jävligt otroligt att någon ägare kan/orkar/kommer spåra färden av en stulen telefon från sitt hemland ända bort till lilla Sverige. Vad finns det för bevis annat än ett serienummer som bara du - i Sverige, kan kika på och ljuga om hur lätt som helst. Köper du i god tro är den till och med lagligt din.

 

Sluta sätt griller i skallen på grabben. Be säljaren skriva Gåva på paketet eller sätta värde till 20$ och innehåll "Broken phone".

 

Och jag kan inte fatta att någon kan prata om Jailbreaking (Upplåsning) som något jobbigt. Välkommen till 2009 - Det görs med några musklick på under 3 minuter.

 

Sen några år sen gäller inte det i sverige längre...Man är inte oskyldig för att "handla i god tro"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...