Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
nabben

Sportsnacket går

Rekommendera Poster

Citat

19-åriga Maggie MacNeil hade inför dagens final på 100 meter fjärilsim aldrig varit under 56 sekunder. I semin var hon tvåa efter Sarah Sjöström på den 56,52, vilket dittills var det bästa hon någonsin presterat.

Men i finalen, där Sjöström skulle bli historisk som den första kvinnliga simmare att vinna fem guld på samma distans, slog kanadensiskan till. Hon var först i mål på fina tiden 55,83, vilket gör henne till den näst snabbaste simmaren någonsin på distansen efter just Sjöström. Svenskan har dock sju tider som är snabbare än det MacNeil bjöd på idag.

– Det här är definitivt det bästa loppet jag någonsin gjort. Min bästa tid och för första gången tog jag mig under 56 sekunder. Så det var toppen, säger Maggie MacNeil till SVT Sport.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 timmar sedan, ronny säger:

Tronskifte på gång?

DFEC5A60-8E83-4D69-8C32-15AFBFBF129E.jpeg

Lite trist att hon inte vann. Men vi ska väl inte kasta in handduken än, det är många lopp kvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
52 minuter sedan, e-snobben säger:

Lite trist att hon inte vann. Men vi ska väl inte kasta in handduken än, det är många lopp kvar.

Min teori är att hon inte håller Maxfart på 100m längre 

så istället för att hoppas på världsrekord tider.... tittar vi på årsbästa 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sim-VM på herrsidan är en PR-katastrof. Dopningskinesen Sun Yang ligger som en våt filt över hela evenemanget. Suck... :( 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjöström is past her prime. 🥉

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Alix säger:

Sjöström is past her prime. 🥉

Ingen av förklaringarna verkade vara lindrigare symtom

CCA982C7-7288-45D2-BB9C-1B7A5575C286.jpeg

275E76CA-09DF-4A79-83E4-599517935814.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sarah Sjöström ligger orörlig på bassängkanten

E5A7BB7B-4C62-4DC0-88F3-248865AB8E6E.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-07-19 på 21:07, Alix säger:

2019-07-20 på 23:05, e-snobben säger:

Ändå rätt intressant ifall hon skulle få rätt. Men oavsett så kommer hon ju att få börja tävla igen i god tid innan VM, förutsatt att hon blir uttagen dit.

Hovrätten avvisade överklagan. :rockapa:

https://www.svt.se/sport/friidrott/hovratten-avvisar-meraf-bahtas-stamning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fina har ändrat reglerna under pågående sim-VM så att de ska kunna neka ge medaljer till protesterande simmare. Och stänga av dem. Allt för att skydda Sung Yang och andra dopningsfall. Kina verkar ha Fina i sin bakficka. Det äcklar mig. :sick:

https://www.svt.se/sport/simning/beskedet-kan-franta-medaljer-och-stanga-av-protesterande-simmare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-07-24 på 21:42, Alix säger:

När jag nu läser motiveringen från hovrätten så tycker jag hennes agerande var märkligt. Hon borde väl ha känt till, eller fått veta från sin advokat, att man måste överklaga till Cas.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
13 timmar sedan, Alix säger:

Fina har ändrat reglerna under pågående sim-VM så att de ska kunna neka ge medaljer till protesterande simmare. Och stänga av dem. Allt för att skydda Sung Yang och andra dopningsfall. Kina verkar ha Fina i sin bakficka. Det äcklar mig. :sick:

https://www.svt.se/sport/simning/beskedet-kan-franta-medaljer-och-stanga-av-protesterande-simmare

Fina rimmar på Kina, kanske därför. :hihihi:

Nä men allvarligt... Det bevisar bara att Fina är väldigt enväldiga i sina beslut. Det är inte första gången man hör talas om saker som kan ifrågasättas från den organisationen. Jag minns att den förre simkommentatorn ofta brukade komma in på ämnen om Fina hit och Fina dit. Var det inte så att ett helt gäng simmare rätt nyligen hotade med att låta bli att tävla när Fina ville sänka prispengarna för tävlingar i världscupen eller vad det var.

Redigerad av e-snobben
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det dör proffsboxare. Varken tragiskt eller märkligt. Jag förstår inte hajpen. De ägnar sig för tusan åt potentiellt dödligt våld mot skallen! :evilgrin:

https://www.svt.se/sport/boxning/nytt-dodsfall-inom-boxningen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brons för Sarah Sjöström idag 🥉

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, ronny säger:

Brons för Sarah Sjöström idag 🥉

Gulddagarna är över? Kanske på kort distans...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
10 timmar sedan, Alix säger:

Gulddagarna är över? Kanske på kort distans...

Jo konkurrensen har hårdnat. Men hon var överlägsen i dagens lopp. Ingen annan (kvinna) har väl simmat under 25 sekunder på 50 fjäril. Något som hon gjort ett flertal gånger.

Eller vänta nu var det frisim idag...jag har glömt. :armskeptisk:

Redigerad av e-snobben

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, Alix säger:

Det dör proffsboxare. Varken tragiskt eller märkligt. Jag förstår inte hajpen. De ägnar sig för tusan åt potentiellt dödligt våld mot skallen! :evilgrin:

https://www.svt.se/sport/boxning/nytt-dodsfall-inom-boxningen

Otroligt dumt gjort av Santillan, att inte ta avstängningen på allvar. Troligen var det hans ego som blev hans fall, såvida han inte blev pressad av sin egen tränare och/eller folk i hans närhet att ändå ställa upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
30 minuter sedan, e-snobben säger:

Jo konkurrensen har hårdnat. Men hon var överlägsen i dagens lopp. Ingen annan (kvinna) har väl simmat under 25 sekunder på 50 fjäril. Något som hon gjort ett flertal gånger.

Eller vänta nu var det frisim idag...jag har glömt. :armskeptisk:

Både och. :D Men 50 fjäril idag.

22 minuter sedan, e-snobben säger:

Otroligt dumt gjort av Santillan, att inte ta avstängningen på allvar. Troligen var det hans ego som blev hans fall, såvida han inte blev pressad av sin egen tränare och/eller folk i hans närhet att ändå ställa upp.

Pengar, antagligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Guld-Sara är tillbaka! 🥇:skondans::galetglad:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

VM facit för Sverige 

SarahSjostrom1200x1200a-2.jpgA5E323BD-3AAD-45C6-8405-420980D5EDBD.jpeg.ec466bb8c939d3ce1e57c8294d21aa63.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 timmar sedan, Alix säger:

Idiotiskt system. I teorin kan man blir VM:s bästa simmare utan att vinna någonting. 😂

https://www.svt.se/sport/simning/sjostroms-bedrift-vm-s-basta-simmare

Det är ju den sammanlagda prestationen under ett helt VM man går efter. Men i och för sig, i OS när man jämför länder med varandra så går ju antalet guldmedaljer före, i alla fall har det varit så tidigare. Är det det du vänder dig mot, att  man i första hand borde räkna antalet guldmedaljer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, e-snobben säger:

Det är ju den sammanlagda prestationen under ett helt VM man går efter. Men i och för sig, i OS när man jämför länder med varandra så går ju antalet guldmedaljer före, i alla fall har det varit så tidigare. Är det det du vänder dig mot, att  man i första hand borde räkna antalet guldmedaljer?

Ja. Exvis Manuel tog två guld, 100 o 50 fritt. Det väger tyngre än ett guld och x antal pallplatser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Alix säger:

Ja. Exvis Manuel tog två guld, 100 o 50 fritt. Det väger tyngre än ett guld och x antal pallplatser.

Att vara den simmaren som lyckad ta individuella 5 medaljer i ett VM väger tungt med. 👍

I det poängsystem dom räknar efter så ger guld 5 p, silver 3 och brons 2.

Det gör att två guld ger 10 poäng men Sara fick 15 poäng 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 timmar sedan, Alix säger:

Idiotiskt system. I teorin kan man blir VM:s bästa simmare utan att vinna någonting. 😂

https://www.svt.se/sport/simning/sjostroms-bedrift-vm-s-basta-simmare

14 minuter sedan, Aayden säger:

Att vara den simmaren som lyckad ta individuella 5 medaljer i ett VM väger tungt med. 👍

Ja, det är ju det systemet jag invänder mot. Jag tycker att det är bisarrt att man har ett system som i teorin kan utnämna en person som inte har vunnit ett enda lopp. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, Aayden säger:

Ja men det låter faktiskt vettigt när man förstår hur det räknas ut. Det framgick inte av artikeln. :yeahbaby:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...