MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
nabben

Sportsnacket går

Rekommendera Poster

-Det vet bara manusförfattaren! :D

Tror inte att fighterna är scriptade direkt... Såg uttagningarna till lagen och det verkar vara några som har rikligt med talang på båda sidorna. Sen gillar jag Bisping (Coach för UK) han har ju själv varit med i såpan. Så jag hoppas England tar hem det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det är minst sagt lite elakt att kalla Carolina Klüfts satsning på längdhopp för ett fiasko. Hon har vid ett flertal tillfällen i sjukamp visat att hon skulle kunnat tag medalj i längdhopp individuellt i samma mästerskap. Hon har efter bara ett par års helhjärtad satsning på längdhopp visat att hon är stabil kring gränsen till final i stora mästerskap. Då är man iaf bland de tio-femton bästa i världen. Det kan väl aldrig anses som dåligt?

Vi glömmer ofta att vi är ett litet land och att vi rent statistiskt egentligen inte skulle ta några medaljer i någon idrott. När fotbollslandslaget åker ut i åttondelsfinal i fotbolls-VM så är det dåligt, men det innebär faktiskt att vi är bland de sexton bästa i världens största sport...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle Silver

Det är dilemmat. Höj kvalificeringskraven så slipper vi se dessa motionärer i stora tävlingar. Ingen vill betala för att se någon ideligen komma på 8-15 plats. Jag vet att ännu fler arrangörer kommer att tvingas läggas ner för att färre kommer att kvalificera sig till tävlingarna om man höjer kraven.

Vem vill se svensk tråkig tennis idag. Man försökte damma av gamle Stefan Edberg. Han hade förmodligen dragit fler åskådare, för han tillhörde de gamla idolerna.

Får vi någonsin se bordtennisrysare liknande Jo Wallner och Jörgen. Aldrig

Fotbollsklubbarna i England är mycket bekymrad över publiktappet. I England är det en livsstil, den kan slå om på bara några år. Däremot i Italien, Brasilien, Spanen, Argentina där fotboll är religion, är det nog inga problem med att fotbollen försvinner. Svensk fotboll, är fruktansvärt tråkig.

Jag tycker idrotten får skylla sig själv. Vill man få arenorna knökfulla, ta dit publikmagneterna. Svenska tack. Dom kommer tyvärr att bli färre för varje år som går. Ge skolorna mer resurser så idrottsämnen kan fortsätta.

Vi får gå in på youTube och glassa i nostalgiska minnen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår inte hur man kan kalla någon som är bland de femton bästa i världen för motionär... :chockadskeptisk:

Charmen med exempelvis friidrotts-VM är ju också mängden. Hur kul skulle det vara om varje gren bara bestod av tio deltagare? Då skulle man ju heller aldrig få se några skrällar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle Silver
Postad (redigerade)

Vi går runt frågan. Du tänker med hjärtat, jag är neutral och arrrangörerna tänker med hjärnan.

Varför kommer publiken,eller varför kommer den inte. Ingen publik, inga intäkter. de står massor av öde anläggningar.

Charmen som Johnalder pratar om förstår jag mig inte riktigt på. Finns det inga publikmagneter så uteblir publiken.

Om du var arrangör för en idrottstävling skulle det då stå på reklamlapparna. Kom och se eventuella outsiders vinna över de andra deltagarna som aldrigt kommit bättre än 8- 15 man i tidigare tävlingar.

Den bästa support vi kan ge Carolina Klyft är: Heja Carolina , nu vill vi se dig på pallen i de flesta tävlingarna du ställer upp i och inte en fortsättning på jämmer och elände. Gör hon det så kommer också publiken. Sponsorerna kräver det också, varför skall folk få pengar om man inte uppnår det som förväntats av dem.

(Ändrat till rätt namn på Carolina enligt önskan

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På Edberg, Borg, Stenmarks tid handlade rubrikerna om idrotten. Även på nyhetsplats. Nu är det "Stureplan" som gäller :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle Silver
Postad (redigerade)

Om vi tar Carolina Klyft som exempel. Hon gör ingenting annat på hela året, än ägnar sig åt "Längdhopp " På lyxiga träningsanläggningar i Syd Afrika bland annat.

Hon har ( bara ) två saker att hålla reda på. Hoppa långt och plankan.

Att ha en taskig dag, det har alla, men att ideligen ha bortförklaringar, jämmer och elände. Det är riktigt ynkligt.

Hon har inte, men borde ha massor av ansvar och skyldigheter att prestera och ge valuta till dom som betalt dyrt för att se henne, även sponsorerna.

Som du nabben var inne på. Kanske för mycket "Jet-set-life på Stureplan.

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om vi tar Kristina Klyft som exempel. Hon gör ingenting annat på hela året, än ägnar sig åt "Längdhopp " På lyxiga träningsanläggningar i Syd Afrika bland annat.

Hon har ( bara ) två saker att hålla reda på. Hoppa långt och plankan.

Att ha en taskig dag, det har alla, men att ideligen ha bortförklaringar, jämmer och elände. Det är riktigt ynkligt.

Hon har inte, men borde ha massor av ansvar och skyldigheter att prestera och ge valuta till dom som betalt dyrt för att se henne, även sponsorerna.

Som du nabben var inne på. Kanske för mycket "Jet-set-life på Stureplan.

Du menar inte Carolina Klüft?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle Silver

Så hette hon. Vad bra. Hur fick du fram tyska yu på tangentbordet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tror inte att fighterna är scriptade direkt... Såg uttagningarna till lagen och det verkar vara några som har rikligt med talang på båda sidorna. Sen gillar jag Bisping (Coach för UK) han har ju själv varit med i såpan. Så jag hoppas England tar hem det...

Hoppas också på England, hade vart ballt! ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hoppas också på England, hade vart ballt! ^_^

Då är vi två, blir spännande i veckorna framöver :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Då är vi två, blir spännande i veckorna framöver :yeahbaby:

Ohja! Så dumt att jag är sjukt kvällstrött bara, har bara orkat se englands uttagning. Resten av kvällarna har jag däckat tidigt :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ohja! Så dumt att jag är sjukt kvällstrött bara, har bara orkat se englands uttagning. Resten av kvällarna har jag däckat tidigt :(

Du får skaffa dig en video eller inspelningspar dvd så kan du kolla när det passar dig, så gör jag när jag inte orkar kolla när det sänds...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Du får skaffa dig en video eller inspelningspar dvd så kan du kolla när det passar dig, så gör jag när jag inte orkar kolla när det sänds...

Får göra det, så långt har jag inte ens orkat att tänka ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tryck tangenten mellan å och enter ser ut såhär:

^

¨

Sen trycker du u, då blir det ü.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle Silver

Tack för tipset. Carolina Klüft.

Perfekt

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Charmen som Johnalder pratar om förstår jag mig inte riktigt på. Finns det inga publikmagneter så uteblir publiken.

Men nu tolkar du väl ganska fritt va? Sa jag att vi skulle ha VM helt utan dragplåster? Nej, jag sa att ett VM med bara de tio bästa i varje gren skulle bli ganska tråkigt. Som att bara läsa Metro för att få sina nyheter. Inget extra, ingen fördjupning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

alt-u

Tillägg: Jaha det finns tydligen fler alternativ. Tycker dock alt-u känns mest naturligt.

Redigerad av e-snobben

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle Silver

Tack för alla tips. Att ge och ta, gör trådarna intressanta. Det är ju bra att samhället förändras, så länge det görs till glädje för var och en. Tyvärr går det åt fel håll.

Största orsaken till varför underhållningsindustrin Idrott,Teatrar, Dramaten, Operan tappar publik är väl i första hand att vi blivit bortskämda.

Varför gå på Operan som kör repriser på 3-500 åriga uppsättningar. Dramaten är konkursmässig. Om inte landsortsbussarna fanns som fyller de Stockholmska teatrarna, skulle dom läggas ner.

Idrotten som nabben nämnde, står anläggningar övergivna och förfallna. Nu vill man ta bort löparbanorna på Stadion för fotbollens skull. Förstår faktiskt inte det. De få gånger jag varit på stadion och sett fotboll, var det inte precis någon trängsel. DN galan är väl enda undantaget.

Jag tycker synd om alla hårt arbetande arrangörer och gratisarbetande funktionärer som snart arbetar för tomma läktare.

Det vore intressant att höra vad ni har för förslag, så att nästa generation kan få vara med om de rysare vi haft glädjen att bevittna. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anledningen att man vill ta bort löparbanorna på Stadion är väl att göra det till en mer attraktiv anläggning för fotboll och därigenom locka mer folk. Att gå på fotboll blir bra mycket roligare om publiken sitter nära planen!

Sen antar jag att Djurgården fyller stadion ganska ofta, det borde de iaf göra. Grannen AIK har ofta publiksiffror som överstiger Stadions kapacitet, och då pratar vi inte om derbyn och liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalle Silver

Jovisst. AIK s dåliga ekonomi har ju varit en följetong genom åren. Att det är fullt på arenorna, är allas dröm och det händer då och då.

Om Djurgården fortsätter att vara nästan längst ner i tabellen så ger de negativa signaler och publiken sviker.

Den som lever få se.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet du var/när matchen går?

-En "redi pöjk frå slätta mellan Vänern och Vätta" :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu