Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sportsnacket går


nabben
 Share

Rekommendera Poster

  • 2 weeks later...

Brottaren Jenny Fransson nekar till att ens ha fått sig anabola. Om ändå så vore så kommer hon med konstiga bortförklaringar.

 

”– Jag har själv googlat väldigt mycket sedan januari och jag har förstått att det här finns i krämer och sådant som man smörjer på ögonfransar. Det finns i pulver, i sprej och i tabletter.”

 

https://www.svt.se/sport/brottning/fransson

 

Avstängningen på fyra år står fast.

 

https://www.svt.se/sport/brottning/jenny-franssons-dopningsavstangning-star-fast

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Armand fick bragdguldet 

och Norge drar sig ur världscupen 

 

F94FD408-0E2D-40CD-855B-732EB0EC12BF.jpeg

E5C1970D-1C8B-4747-B6BB-5402CB938F8A.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sverige hoppar också av världscupen före jul

 

Sverige hoppar av världscuptävlingarna före jul

Norge har valt att hoppa av världscupen före jul.

Nu går Sverige samma väg.

– Det var ett oerhört svårt beslut att ta men den medicinska situationen var helt avgörande, säger landslagsläkaren Per ”Pliggen” Andersson till SVT Sport.

Under gårdagen kom beskedet att det norska längdlandslaget hoppar av världscupen före jul samt Tour de Ski på grund av rådande coronapandemin.

Efter interna diskussioner väljer även Sverige att avstå världscuptävlingarna före jul, i Davos (12-13 december) och i Dresden (19-20 december).

– Efter långa diskussioner har vi kommit fram till det här. Det var ett oerhört svårt beslut att ta men den medicinska situationen var helt avgörande. Jag har träffat en hel del aktiva från andra idrotter som fått allvarliga infektioner, med vetskap om det vill vi inte utsätta våra åkare för risken att bli smittade, säger landslagsläkaren Per ”Pliggen” Andersson till SVT Sport.

Imponerad av svenska åkarna

Hur har de svenska åkarna tagit beslutet?

– Jag tycker att det skött det här oerhört professionellt, jag är full av beundran till deras inställning. De förstår problematiken men så klart är de också besvikna över att inte få tävla.

Han berättar att han känner till flera idrottare som varit borta från träning i ett halvår på grund av covid-19.

– En del har haft hög feber under lång tid eller haft oförklarlig trötthet som suttit i i flera månader.

Norges beslut har inte påverkat

Norges avhopp har inte haft inverkan på det svenska beslutet.

– Nej, vi har haft diskussioner under lång tid, till och med innan helgen i Ruka. Men efter tävlingarna i Ruka kom vi fram till det här beslutet.

Ett beslut om Sverige ställer upp i Tour de Ski eller inte är ännu inte fattat utan kommer senare. Detsamma gäller VM i mars.

– Just nu kan vi inte utesluta någonting som situationen ser ut just nu. För tillfället har vi en plan som sträcker fram till Dresden. Sedan får vi ta ett nytt beslut, säger ”Pliggen”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

200 dagar till OS och ökad smitta i Japan

UPPDATERAD IDAG 13:47 PUBLICERAD IDAG 10:48

OS i Tokyo kommer allt närmre, samtidigt som coronasmittan ökar i värdstaden. Ändå står premiärministern Yoshihide Suga fast vid att mästerskapet ska hållas.

”Ett bevis på att vi har besegrat coronaviruset”, säger han enligt AP.

Under måndagen gick den japanska premiärministern Yoshihide Suga ut med att han överväger att utropa nödläge i landet i takt med att corona smittfallen uppnått rekordsiffror i Tokyo och närliggande områden. Det rapporterar nyhetsbyrån AP.

Vad det skulle innebära är ännu oklart men än så länge har Japan inte haft något lockdown med anledning av covid-19.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, ronny säger:

slut med spekulationerna i brottning

 

Skärmavbild 2021-01-04 kl. 19.25.04.png

Ja, det var då för väl. Tack, och hej, hormonpastej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Michael tycker det är någon annans fel än sitt eget att han faktiskt åkte skidor i kylan:

 

”Eklöf ... tycker att arrangören skulle tagit ett större ansvar och inte lämnat över det beslutet till den enskilde åkaren.”

 

Mmm. Hoppas han inte känner sig kränkt dessutom. Det vore inte okej.

 

https://www.svt.se/sport/langdskidor/koldchocken-svensken-riskerar-att-bli-av-med-stortan

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
8 timmar sedan, e-snobben säger:

:yeahbaby:

 Det står inget om det i tv-tidningen, men de har sällan rätt nuförtiden. Vet inte varför, men nåt är ofta galet numera med informationen som skickas vad gäller sport. Det kan stå herrarnas lopp när det är damernas och vice versa.

 

10 timmar sedan, ronny säger:

Mycket sport idag inte bara vintersport 

 

4DF6467E-D943-4C04-9D05-E66DA6DCCCC6.jpeg

 

86E45878-6F88-4FB7-AE9D-61B8F6E15457.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, e-snobben säger:

Det där var väl knappast värre än McEnroe. :D 

Har inget minne av att McEnroe fick sådana där utbrott under uppvärmning... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, e-snobben säger:

Har väl ingen betydelse om det är uppvärmning eller match. Om det bara var uppvärmning var det väl än mindre värre, tycker jag i alla fall.

Jag ser att du är överseende med det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, e-snobben säger:

Du är bra på att generalisera. :D 

I vart fall invänder du när jag klagar på någons uppträdande, hittills i alla fall. Vari består generaliseringen? Att jag inte hittills har räknat upp allting? Jo, i så fall. Det är väl då bara slumpen att du har invänt. Vi säger så. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, e-snobben säger:

Du skrev "överseende med det mesta". Jag är inte överseende vad gäller t ex dopning (såvida det är bevisat).

 

Men jag kräver inte att du ska komma ihåg varenda grej som jag inte tyckt varit så allvarlig, det gör jag inte själv heller, och det gör ingen. Hjärnan är inte skapt på det sättet. 

Det stämmer, jag hade bara uppträdande på arenan i åtanke, inte dopning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

världsrekord på 1500 m damer från inomhus tävlingen i Frankrike 

 

91CB0717-A566-41BF-B389-83C870D72616.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

stort grattis Andreas Kramer

 

DCD64F2E-CF1A-4D97-AFC5-D3A1ADF04724.jpeg
 Med en slutrunda på 27.4 landade Andreas till slut på 1:45.09 - dvs när Enholms rekord föll var det ingen "putsning" utan en sänkning med rejäla 0.82. 

Redigerad av ronny
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se Armand Duplantis comeback direkt i SVT

Efter skadekänning i låret gjorde Armand Duplantis ett kort tävlingsstopp.

Men i morgon kväll, onsdag, i Belgrad är den svenske stavhopparen tillbaka. Se tävlingen direkt i SVT med start klockan 17.30.

– Han är i form. Världsrekordform, säger SVT Sports expert Alhaji Jeng.

Ömhet i baksidan av låret fick Armand Duplantis att stanna på segerhoppet 5,86i franska Lievin den 9 februari. Nästkommande tävling i polska Torun, där svensken satte världsrekord i fjol och där inomhus-EM avgörs i mars, stod han över på grund av skadekänningen.

En försiktighetsåtgärd, och ett beslut som imponerar på SVT Sports expert.

– Genidrag att ställa in och inte forcera för att det finns tävlingar som är inplanerade i schemat. EM är viktigt men för han handlar det om att hitta känslan igen, säger Alhaji Jeng.

– Sett utifrån verkar an inte kunna vara i bättre händer, med mamma och pappa som känner inte bara idrottaren Armand utan även människan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-02-06 21:01, ronny säger:

Heja Fanny!

19 m kommer på OS

 

Skärmavbild 2021-02-06 kl. 21.00.42.png

På en liten elittävling i Telekonsult Arena i Växjö stötte Fanny Roos återigen ett nytt svenskt rekord, för tredje gången under den pågående inomhussäsongen. I andra omgången mäktade hon med 18.85 – nästan två decimeter längre än det svenska rekordet som hon satte på Raka Spåret i början av februari. I serien stötte hon även 18.62 och 18.66. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...