Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sportsnacket går


nabben
 Share

Rekommendera Poster

Dublantis och Ståhls motståndare

 

 

Skärmklipp 2020-06-10 22.46.04.png

Skärmklipp 2020-06-10 22.45.36.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, e-snobben säger:

Lite väl avslagen tävling

Ett understatement. I sak helt meningslös. Men vad gör man i coronatider? Det bästa av situationen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Ett understatement. I sak helt meningslös. Men vad gör man i coronatider? Det bästa av situationen. 

Bättre än ingenting 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Precis. Och Lavillenie hade nedförsbacke! :D 

Ja fast han hade ju tävlat färdigt när de andra värmde upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, ronny säger:

Ja fast han hade ju tävlat färdigt när de andra värmde upp

Och han vann inte heller, men hoppade bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skoj ja!

jag väntar på att våra medeldistansare börjar tävla också 

kramer mfl...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt är Zürich värdar för finalen i Diamond League, men under rådande omständigheter har arrangörerna förändrat formatet: 
     • Årets tävling genomförs med några utvalda grenar 
     • I fokus står fortfarande världens bästa friidrottare 
     • 30 toppaktiva friidrottare tävlar i sammanlagt 8 grenar från 7 olika städer
     • Allt samlas i en 90 minuter lång TV-sändning som styrs från Schweiz 
      
     Karlstad är en av sju medverkande städer 
     Idag meddelade IF Göta att Karlstad är en av dessa 7 städer, tillsammans med bland andra New York, Lissabon och Zürich. Tingvalla IP och IF Göta kommer således att stå som värdar för en del av stavhoppstävlingen där Angelica Bengtsson och Piotr Lisek tävlar mot Sandi Morris och Sam Kendricks (Brandenton, Florida), Ekaterina Stefanidi (Walnut, Kalifornien) och Renault Lavillenie (Aubiere, Frankrike). Tävlingen genomförs live och de aktiva tävlar mot varandra i realtid. 
     - Vi är jätteglada att vi fått den här chansen såklart, det här bygger stolthet i organisationen. Än en gång får vi chansen att sätta Karlstad på världens friidrottskarta och även om det hade varit ännu roligare att bjuda på detta inför livepublik så känns det häftigt att de aktiva kan tävla mot varandra trots avstånden och att vi bidrar till bra TV-underhållning, säger Johan Engberg på IF Göta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, e-snobben säger:

Snubblade på en intressant film.

 

Sport.thumb.png.05ba0bada3de343891574c551a749426.png

 

 

Jag hade 35 bpm som lägst. Odopad, vid 29 års ålder. 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, e-snobben säger:

Du tränade alltså rätt mycket?

Yes! Sprang, cyklade, simmade och gick. Jämt. Jag har i och för sig rört på mig ganska mycket alltid. Ändå tycker jag att jag aldrig rör på mig tillräckligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, e-snobben säger:

Är det medicinerna som gör att du inte kunnat fortsätta? Eller blev du skadad och "gav upp"?

Det var ryggskott (ett flertal i 30-årsåldern, jag har haft ett nu i drygt ett par veckor för övrigt), universitet, fru, barn, yrkeskarriär, skilsmässa och psykisk ohälsa som kom emellan. Plus att kroppen har tagit stryk. När jag mådde som sämst psykiskt använde jag kroppen som en slags slagpåse. Det vill säga att jag promenerade kopiöst. Numera ägnar jag mig åt rehab (styrkelyft). Men jag cyklar och promenerar så mycket jag kan fortfarande. Det blev simturer i sjön också, nu under värmeböljan. Du då?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-06-17 på 11:03, Alix säger:

Tänka sig. En snart dopningsavstängd amerikansk sprinter. Det har man inte varit med om förut. :mellow:

 

https://www.svt.se/sport/friidrott/varldsmastaren-christian-coleman-riskerar-avstangning

 

Eller, jo. Det är sannerligen inte första gången. Jag tycker att det är dags att stänga av USA kollektivt precis som man har gjort med Ryssland.

 

7D8C6494-7CC2-4872-8749-A529F77A10E9.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bauhaus jump challange

 

35809346-8B82-40EA-9CBC-421BA7C1B2DF.jpeg

472D5950-E7BC-4D28-B8CF-ED979761A972.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Omgång 4

 

17E452DE-BBD0-4E0C-B8BE-D851BFC0702A.jpeg

75178CF0-6958-4776-A48A-64497A02DF91.jpeg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...