Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

safari och aftonbladet


venacava

Rekommendera Poster

hej,

förut hade inte jag detta problem, men varje gång jag går in på www.aftonbladet.se så avslutas safari oväntat. irriterande!! detta skedde efter att jag på detta forum läste hur man kunde snabba upp safari genom att ta bort några filer i safaris mapp i biblioteket.. vet inte riktigt vilka jag tog bort.. är det nån som kan hjälpa mej att 'återställa' det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det verkar inte gå.. jag har ominstallerat safari.. men problemet kvarstår.. jag tror jag slängde history.plist som ligger i safari mappen i biblioteket..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du har kastat bort några inställnings- och cache-filer ska inte göra att någon site börjar krascha.

 

Du kan prova att ta bort com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist från mappen Preferences i din biblioteksmapp och se om det gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm.. det går inte! =(( vet inte vad det kan bero på att jag inte kan gå in på aftonbladet.se .. verkar vara just den sajten bara som är drabbad.. jag har kunant använda det problemfritt innan..

 

ps : välkommen tillbaka thevil!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det kan vara en trasig cookie som kraschar Safari. Antingen Aftonbladets egen eller någon av annonservrarnas.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft liknande problem med Aftonbladet och Expressen men jag misstänkte Javascript

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gör jag då om det är en trasig cookkie eller problem med java??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft ettt enda problem med AB eller EXPR.... i Safari.

 

Det enda jag kan tycka är att AB´s sida är klart en överfull hemsida med blinkande reklam och popups och massor med nedladdningssaker... tung tung sak...

 

Att de sedan har en massa länkar de skall ha medlemskap i är för mig ointressant.... men ok jag ”snyltar” väl på deras nyheter utan at ge dem ett öre B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gör jag då om det är en trasig cookkie eller problem med java??

Gå in under Inställningar... i Safari - Säkerhet - Cookies.

Leta reda på t.ex aftonbladet.se under webbplatser och radera cookie'n eller radera samtliga cookies om du vill.

Under Säkerhetsmenyn kan du även aktivera eller avaktivera java.

 

En del kan ha problem med typsnitt, Times RO som man kan läsa om hos mother. Här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ”snyltar” väl på deras nyheter

Du menar väl: snyltar på deras "nyheter"... ;)

/D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Cockies ställer till en del trassel.

Undrade ett tag varför jag inte kunde få upp all text på Versiontracker när jag använde Explorer.

Såg bara bara texten på vänstersidan samt sidhuvudet, texten med alla nyheter ville inte komma fram.

Öppnade inställningar i Explorer, och tog bort alla cookies som det stod Versiontracker på, och vips var felet borta :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med AF kraschar väldigt ofta! Jag gör med modem och en titan G4/400.

 

Fick rådet att kunna uppgradera utan problem till 10.3.3 och Safari 1.2 för bank iD. Problemet med AF har uppkommit efter detta. Ja har mer problem hemma via modemet än på arbetet med bredband och ethernet.

 

Har inte heller lyckats aktivera Debug menyn via terminalen som det beskrevs i Macworld,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Dra ner programmet Onyx så kan du aktivera Debug med hjälp av det.

Likaså med Cocktail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu funkar det.. tog bort cookie-sarna.. tack för hjälpen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem med Safari och Aftonbladet :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...