Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DVD-utgång


flax13

Rekommendera Poster

Jag har bara en dolby pro logic-reciever. Nu har jag tänkt att köpa en DVD-spelare med inbyggd DD-dekoder. Jag har 6 st RCA-ingångar på recievern som kan användas.

Jag vet dock inte vad en som utgång heter på DVDn, så jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter.

Nån som kanske kan hjälpa mig och kanske rekommendera nån bra DVD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det är vanliga ljudkontakter, sex stycken märka för center, höger, vänster etc. Alltså likadana kontakter som 5.1-ingången på din receiver. Saknas dessa kontakter är det ingen inbyggd DD-dekoder på dvd-spelare. För att koppla behöver du tre par vanliga ljudkablar.

 

Rekommenderat dvd... Beror lite på dina krav och budget. Det finns budgetvarianter med inbyggd DD-dekoder som inte är helt tokiga, men kan låta just lite budget. Pioneer DV-668AV är en utmärkt ljudmaskin som mötts mycket positivt. Priset är dock kring 7000 kr. Pioneer DV-565A är klart billigare, strax under 3000 och har i grunden samma finesser men högst troligen inte samma välljud. Båda klarar DD och DTS samt DVD-audio och SACD ifall det är intressant. Är du bara ute efter att få DD- och DTS-ljudet i hemmabion torde 565A räcka hela vägen.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...