Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PowerMac G5 Firmware version?


Reefer

Rekommendera Poster

Tjo

 

Som alla ägare av PowerMac G5 så har jag också fått uppdateringen "PowerMac G5 firmware uppdatering 5.14" i min verktygsmapp, grejen är bara att i systeminformation så listar han min dator som version 5.15f0, innebär det att jag har en nyare version av firmwaren redan installerad? blir lite fundersam av det faktum att programuppdateraren ändå tycker att jag ska ha firmware uppdateringen.

 

Kör MacOS X 10.3.3, och världens snabbaste persondator :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör programmet så får du se...

Bra svar....

 

Du tror inte att jag redan gjort det? den säger att den har uppdaterat men det kan den inte ha gjort eftersom versionen på min dator är 5.15f0

 

Är det en av Apples vanliga buggiga uppdateringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
FixarFrazze

bra svar...

 

jag tolkar meddelandet som att jag kan skita i programmet... och när jag läste ditt meddelande fick jag uppfattningen att du inte hade kört programmet och alltså inte sett meddelandet, men felet låg tydligen helt på min sida och jag ska absolut inte besvära dig med korkade svar i framtiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tolkar meddelandet som att jag kan skita i programmet... och när jag läste ditt meddelande fick jag uppfattningen att du inte hade kört programmet och alltså inte sett meddelandet

 

Från Windowsvärlden är jag van vid att uppdateringarna som finns för din dator är relevanta endast för din dator, dvs om det behövs en firmwareuppdatering så finns den där men så funkar det tydligen inte med Apple:s programuppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...