Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Programmera en t610

falken

Recommended Posts

Hej allihopa, är riktigt sugen på att knåpa ihop ett java spel till min T610. Är det någon som vet hur detta funkar? Måste jag ha något SDK för detta eller kan man använda javas egna grafikrutiner för att rita grafik? Om man måste ha ett SDK, vart får man tag på det?

Mophun verkar ju bra, problemet är att jag har ett java program som jag vill porta till telefonen, så det får nog bli sdk:n ändå. Synd att det inte finns till mac dock. Tack för hjäpen

Synd att det inte finns till mac dock.

Jo. det är så typiskt dessa Windowsinriktade företag, att man lägger en JAVA-SDK som en Windows.exe fil på sin webserver med nått egenhemligt-packningsjox, istället för en .tgz file (men då blir alla windowsmänniskor så förvirrade, ingen .exe, vad skall jag då klicka på? )

• 3 weeks later...
Synd att det inte finns till mac dock.

Jo. det är så typiskt dessa Windowsinriktade företag, att man lägger en JAVA-SDK som en Windows.exe fil på sin webserver med nått egenhemligt-packningsjox, istället för en .tgz file (men då blir alla windowsmänniskor så förvirrade, ingen .exe, vad skall jag då klicka på? )

Det kan ju även vara så att SDK:t måste installera filer på specifika positioner och lägga till nya register nycklar... allt är ju inte svart och vitt här i världen.

Riktigt uselt!

En java-sdk av detta slag borde naturligtvis vara skriven i java. Finns ingen anledning till att den inte är det annat än inkompetens.

• 2 weeks later...
Riktigt uselt!

En java-sdk av detta slag borde naturligtvis vara skriven i java. Finns ingen anledning till att den inte är det annat än inkompetens.

Den riktiga anledningen;

http://developers.sun.com/techtopics/mobil...p/articles/osx/

"Device makers all provide their own emulators that give you a better approximation of the hardware. These emulators typically share the same code that runs on the devices, so they are often bug-for-bug-compatible with the hardware. None of them run on Mac OS X, however, so, short of buying VirtualPC, this is not an option."

Men inget hindrar emulatorn att vara skriven i Java. :pinch:

Men inget hindrar emulatorn att vara skriven i Java.  :pinch:

det finns massor som hindrar det,

men det största problemet som jag anser ganska troligt är att mobil tillverkaren har någon form av debug support i emulatorn som isåfall kan anslutas direkt till en USB eller Seriell port; försök stödja det ifrån java.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...