Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

NTSC


Ptr_w

Rekommendera Poster

Hur kan man vara så dum att man begränsar byte till fem gånger? Antingen ska man kunna byta oändligt med gånger eller inte alls! :angry2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Hur kan man vara så dum att man begränsar byte till fem gånger? Antingen ska man kunna byta oändligt med gånger eller inte alls!  :angry2:

182157[/snapback]

 

Man beslutade att man skulle kunna byta några ggr för att man ska kunna köpa sin dator var som helst i världen och sedan kunna importera den till annan världsdel. Det är ett avskaffande av handelshinder beslut således!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ser på Pal skivor, räknas det som att man byter en gång per skiva, även om man kör samma region? Eller räknas det när man byter från Pal till NTSC?

 

Man beslutade att man skulle kunna byta några ggr för att man ska kunna köpa sin dator var som helst i världen och sedan kunna importera den till annan världsdel. Det är ett avskaffande av handelshinder beslut således!.

182162[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det enda som kräver ett byte av region hos DVD-enheten i Macen är om du växlar skivor från olika regioner. NTSC eller PAL har ingen betydelse där.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar Palskivor på min DvD som är kopplad till Tv'n och NTSC på datorn...

 

I sådana fall är det bara ett byte jag gjort, på datorn...

 

 

skaffa 2st spelare?

183991[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Men, försök att läsa vad folk skriver. NTSC/PAL har absolut ingenting med regionkoder att göra. Det finns region 2-kodade filmer av både PAL och NTSC, och även andra regioner har säkert olika TV-system. Region 1 har nog nästan alltid NTSC, eftersom det är USA och USA har NTSC.

 

Vad gäller VLC och regionskydd: Jag hade en Region 3-skiva som DVD-spelaren i lobbyn här på skolan inte kunde spela upp (den är Reg 2), men den funkade fint att spela i VLC. Och det alltså utan att byta region. Jag fick upp rutan om att göra det; slängde då ut skivan, bytte till "ignore" i systeminställningarna, och öppnade den i VLC istället. Först ville den inte, men på andra försöket öppnade den filmen med meny och allt, inga problem. Jag hoppas att inte VLC lyckades byta region åt mig utan att fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har börjat inse det, men vad hjälper det om man köper en film i Hong Kong och försöker spela upp den på Macen, inhandlad i Sverige... VLC gick inte alls, tills jag bytte region. Sedan var filmen i fråga omöjlig att få tag på i Sverige, vilket var det första stället jag letade..

 

Men, försök att läsa vad folk skriver. NTSC/PAL har absolut ingenting med regionkoder att göra. Det finns region 2-kodade filmer av både PAL och NTSC, och även andra regioner har säkert olika TV-system. Region 1 har nog nästan alltid NTSC, eftersom det är USA och USA har NTSC.

 

Vad gäller VLC och regionskydd: Jag hade en Region 3-skiva som DVD-spelaren i lobbyn här på skolan inte kunde spela upp (den är Reg 2), men den funkade fint att spela i VLC. Och det alltså utan att byta region. Jag fick upp rutan om att göra det; slängde då ut skivan, bytte till "ignore" i systeminställningarna, och öppnade den i VLC istället. Först ville den inte, men på andra försöket öppnade den filmen med meny och allt, inga problem. Jag hoppas att inte VLC lyckades byta region åt mig utan att fråga...

185594[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till bara, det var min dvdspelare till tv'n och spelaren i datorn som gnällde om regionskoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att min dvd pallar NTSC men hur ny bör tvn vara för att jag ska kunna titta på mina filmer utan problem? Vill köpa lite anime från eigashop i NTSC-format. =)

 

Jag köpte min tv-apparat för ca 2 1/2 år sedan. Philips. Inget vettigt står i manualen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ju nyare TV, desto större chans till att den klarar NTSC. Ju billigare och mindre TV, desto mindre chans. Om det var en 28-tums bredbilds-TV är chanserna rätt goda.

 

En hel del dvd-spelare kan också göra om signalen. Dels från NTSC till något som kallas PAL-60 vilket vissa apparater klarar av. Sedan även från NTSC till PAL, men där kan omvandlingen från 60Hz till 50Hz ge en ryckighet i bilden. En del stör sig järnet på sådant, andra märker det inte ens.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...