Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tiscalis bredband nåt för Mac???


Semmelman

Rekommendera Poster

Skaffa åtminstone något som har flatrate, iStream från Bostream t.ex har det.

 

Det är trist att Bostream tvingades höja priset på xStream, det var ju inte fel med 2,5 Mbit för 249 kronor/månad. När man haft det känns ju 0,25 Mbit som rena rånet. Ska de erbjuda så långsam uppkoppling är det väl MAX 100 kronor med flatrate som är acceptabelt. Med tanke på den fasta telefonen à 125 kronor/månad skulle det bli 225 kronor/månad och det gör ont att betala för den prestandan.

 

2 Mbit är bredband, det vore skojigt om de kunde erbjuda det också istället för att lura på folk sådant som 0,25 Mbit som är alldeles för långsamt för dagens krav. Dessvärre. Första kabelmodemsanslutningarna i landet (ÄKTV 1996) var på 0,5 Mbit/sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

250kr/mån är precis vad jag kanske skulle mäkta med, tyvärr kan inte Bostream leverera sin screamlight här i Nickeping fast de annonserar om det, det hade varit topp annars.

 

Jag hoppas få behålla Tiscalis pris i ett år minst, om ett år hoppas jag det finns bättre billiga alternativ.

 

Det är verkligen underbart att slippa tidspressen alla fall, nu kan man sitta och fundera vad man skall skriva i lugn å ro… Det är sjukt att ta betalt för tid, det var väl därför ocker var en dödssynderna. (ränta = avgift på lånat kapital under tid, tid som endast Gud råder över… eller?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå Tiscali och de andra,

 

Jag har hoppat på en ny aktör; Adamobredband. Det innnebär ADSL med 8 Mbit ner och 1 Mbit upp, samt att du har fast IP-nummer.

 

Kostnad: 297:-/mån flatrate.

 

Dock det kostar att ansluta sig, 1297kr i installationsavgift och behöver du ett modem har dom ett för 597:-

 

Dyrt att ansluta sig!! Dock var jag beredd att ta den kostnaden för feloChello har jag ingen lust att ha med att göra längre.

 

Trots att jag bor på söder i sthlm var det den enda möjliga leverantören om jag ville ha fast ip, och det ville jag. Tyvärr verkar vår fastighet ligga i en digitalt död zon.

 

Haft strul med det modem jag fick ibörjan, men har fått ett nytt nu. Och det funkar.

Satan va snabbt allt känns plösligt. :D

 

Det värsta just nu med alla aktörer och olika uppkopplings varianter som finns är det blir svårt att hitta billigt och bra abonnemang. :ph34r:

 

Om någon vill kolla: Adamo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amelia Adamo trodde jag först! Men det var det inte, när ser vi ett BonnierADSL, eller ett IKEA-ADSL? Alltså regeringen ville nånstans långt bort i historiens begynnelse införa bredband till hela befolkningens nytta och förnöjelse, här finns ju möjligheten att posten och telestyrelsen eller vad f-n som helst erbjuder ett billigt folkhemsADSL! Det skulle vara schysst med en snabb, trygg och statlig bredbandsleverantör, liksom statlig Post, och SJ, och Vattenfall, och skola, polis(?), och sjuk/mentalvård… då kanske det skulle bli lite ordning på torpet igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som, hm, Felia, då de fick telenätet och sedan satte igång med Operation Vinstmaximering. Det har sedan givit oss bredband flera år efter att det kunde lanserats, 0,25 Mbits ADSL, MB-taxa (fast de fick kapitulera med den) och annat trevligt.

 

Samt dyrt teleabbonemang och dyr mobiltelefoni.;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast iofs så har jag upplevt telias support ganska possitivt och det betyder mycket!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så mycket att välja på just nu, men Telia 2000 fungerar bra.... och 500 fungerade bra.... det är ju värt en krona åkkzå.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem tror jag‚ skulle uppdatera firmwaret på modemet (DSL-300G) eftersom det är så varmt. Uploada TEPatch.bin går bra, men sen är det olika bud, antingen bara Save, eller Save och reboot, eller dra ut sladden på modemet några sek, prövat olika versioner dussintalet ggr. någon idé? Men det gamla firmwaret ligger envist kvar…

 

Prövat också att nollställa - trycka tre ggr bak modemet - innan uploading, några andra tips kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån här som har ett DSL-300G till maccen? Blir ditt i så fall oxå varmt fast det är nedkopplat? (varmt = varmare än fingervarmt, nästan så man bränner sig alltså, undertill… på modemet alltså…)

 

Jag har ringt supporten några ggr nu å vill inte bli tjatig…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...