Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB hubben i tangentbordet har lagt av


Fnatte

Rekommendera Poster

Ok.. har det helvita två USB-portar som funkar båda två? :)

 

.. USB är ju en standard som har drivits fram från X86 och Windows-maskinernas håll så det är inte konstigt att det är lite plug-n-pray. Det ska inte fungera bra och lätt utan att ett tekniker har varit inkopplad för problemlösning först. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite lustigt at en webcamera har USB - borde inte en sådan sak ha FW... ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det.... båda fungerar,,

Tack. Nu tycker jag att Fnatte ska köpa sig ett nytt snyggt Apple-tangentbord. :)

 

.. och jag håller med dig fullständigt Fjellis .. det är klart att en WebCam ska ha FireWire. Tycker den där iSight från det där underbara företaget Apple verkar vara en utmärkt WebCam. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev ju ”med en” när barnen ratade Logitechs lilla - då msn för Mac inte fungerar med webcamera (w00t) Den går på USB porten....

 

Att sedan suporten på logitech påstår att den gör det varje gång jag mailar dem är en helt annan sak :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde kanske få den utbytt?

Vi köpte en trådlös telefon nyligen, som funkade bra på alla sätt - utom att den aldrig visade numret på den som ringde.

En ny telefon blev det några veckor senare, och den visar numren fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ringt logitechs huvudkontor här i Sverige.. pratade länge med en tjej där hon skulle återkomma... det var ngra dagar sedan........ .... sedan.. sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem med vila går att undvika om man drar ur alla usb tillbehör som ej har egen strömförsörjning ur kortet innan vila.

 

Angående tangetbordet så var det ju bra att dom faktiskt hade kvar usb portarna. Tyvärr tycker jag inte det nya är lika snyggt som det gamla men men… får se om det blir nåt nytt sen…

 

Synd att man inte har trådlösströmm, BT tangentbord med usb hade inte varit fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående ström brist med vissa usb tillbehör så tror jag att de olika portarna i tangentbordet kan ha olika strömstryka. Kolla i systeminfo, jag kan tyvärr inte kolla om det är olika på portarna eftersomjag inte kan få upp var och en. Men dom har 250mA medan de andra portarna har 500mA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så (jag har bara två en på var sida) så borde DET märkas ut tycker jag... finns det ingen info på hemsidan deras rent av????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt problem fritt var det tydligen inte med USB kort. Dator hänger sig när jag försöker sätta den i vila. Är det fler som råkat ut för detta, några lösningar?

Kör du med OS9 eller OSX ?

Det Adapteckort (4 USB2-portar varav en inre) jag köpte omöjliggjorde vila i OS9, datorn hängde sig. När jag läste på i Adaptecs bruksanvisning stod det också mycket riktigt att viloläget inte skulle fungera med insatt USB-kort.

Däremot vilar datorn (dubbel G4) som aldrig förr i OSX, medan skärmen (Samsung Syncmaster) kan ha uppenbara problem med att vakna, kan stå i flera minuter och blinka innan det fungerar igen. Därför har jag tagit för vana att stänga av skärmen varje gång jag sätter datorn på vila och har då inte längre några problem med uppvaknandet i OSX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adaptec anses ju vara bra..... men så fort man sätter i ngt extra i en dator så får man räkna med svinn....

 

Men använder man Apples egna tangentbord så borde det fungera.. eller så får de märka ut det bättre...

 

Nu tycker jag ju att efersom problemet jag har är logitechs lilla webcamera - den behöver mycket ström - så då skulle de ha haft den för FW... elelr matar PC mer ström i USB uttag????

 

Förresten ingen har ringt som utlovat från dem - minuspost till dem!

 

 

Tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att hubben i tangentbordet är på 500 mA men att de två portarna bara levererar 250 mA.

 

I Systeminformationen står det:

 

USB-buss:

 

Tillverkarnamn: Apple Computer, Inc.

Produkt-ID: 32773 ($8005)

Hastighet: Upp till 12 Mbit/sek

Busström (mA): 500

 

Hubb i Apple Extended USB Keyboard:

 

Tillverkarnamn: Mitsumi Electric

Produkt-ID: 4098 ($1002)

Hastighet: Upp till 12 Mbit/sek

Busström (mA): 500

 

Tangentbordet Apple Extended USB Keyboard:

 

Tillverkarnamn: Mitsumi Electric

Hastighet: Upp till 12 Mbit/sek

Produkt-ID: 517 ($205)

Busström (mA): 250

 

Behöver du mer än 250 mA kan du byta port till en av dom som finns på datorn, dom levererar 500 mA. Får du ändå fel så kan det hända att du måste dra ut nåt annat som snor ström.

 

 

Jag kör med osx och har ett stlab kort med 4 portar + en inne i datorn. Har man bara dragit ur allt som inte har egen strömförsörjning från kortet inna man sätter den i vila så funkar det bra. Så det enda jag behöver dra ut nu är ritplattan, resten har egen strömförsörjning eller sitter i orginal portarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HUB i tanmgentbordet?????

 

jJg kör de svarta på mina G4or... är det ngt på ngt senare eller???

 

...jag har bara ett uttag på vardera sida eller har jag missat ngt???? öhhhhh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä det är samma men de på sidorna ligger tydligen under en hubb i tangentbordet. kolla i systeminfo så ser du...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...