lar-sode Postad 11 Maj, 2009 Författare Share Postad 11 Maj, 2009 Trevligt initiativ, vilket program har du använt för att spela in skärmen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anvil Postad 11 Maj, 2009 Share Postad 11 Maj, 2009 Trevligt initiativ, vilket program har du använt för att spela in skärmen? jing-project ( http://www.jingproject.com/ ) Multiplatforms inspelningsprogram Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lar-sode Postad 19 Maj, 2009 Författare Share Postad 19 Maj, 2009 jing-project ( http://www.jingproject.com/ ) Multiplatforms inspelningsprogram Tackar Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
obed Postad 12 oktober, 2009 Share Postad 12 oktober, 2009 Det var ett tag sedan MW skev om programmering. Komigen nu'rå. Så himla ointressant är väl inte ämnet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ingemar Ragnemalm Postad 12 oktober, 2009 Share Postad 12 oktober, 2009 Och vad ska alla lärare och skolor göra då? Räcker det inte med arbetlöshet? Så länge vi inte får undervisa studenterna i Mac-programmering så. Vi undervisar dem ju knappt ens i felsökning. Artiklar om hur man jobbar specifikt på Macen är väl värt att göra. Jag vet att jag sagt det förut, men det är nytt sammanhang: MacWorld vore ett lämpligt forum för att introducera folk till hobbyprogrammering, och då hävdar jag att det lämpligtvis görs med Lightweight IDE som bas. Det är inte en "simpel" IDE som inte kan något, som man tyvärr kan tro på namnet och utseendet, utan "lightweight on your mind", det handlar om att göra användingen riktigt, riktigt enkel. Då blir "din första kompilering" varken en lång rad med dialoger i Xcode eller en kryptisk kompileringsrad, eller en återvändsgränd i halvdassiga scripts i en ren editor, utan bara "skriv in koden, spara, kör!" Man kan till och med introducera grundläggande felsökning och debugging - på första sidan i artikeln! Den är visserligen under utveckling, men den är användbar redan nu även om många delar inte är klara. Sedan finns det roliga ämnen att ta upp, saker som inte är så himla kända men som kan hjälpa många. Ett som ligger mig varmt om hjärtat är FPC, ett mycket bra alternativ till C/C++/ObjC. Och så shaders och GPU-programmering förstås. Macen blir allt starkare där. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.