Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

installera osx


debbie

Rekommendera Poster

jag har skaffat en till hårdisk till min G4 och undrar hur det funkar om jag vill installera osx på den andra disken också. Hur startar jag från den disken om jag vill serva huvuddisken? och är det bara å installera osx på den nya disken från finder eller?

 

jaja, vore tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att montera in den nya disken (rätt byglad) och sedan ta fram din OSX installationsskiva

och installera rakt av. Du kan välja om du vill Partitionera din disk osv.

När det sedan är gjort och installationen är klar öppnar du Systeminställningar och kan där välja Startskiva.

Har du sedan olika Skivreparationsprogram kan du köra dem mot den andra disken. Hur smidigt som helst.

 

 

Var inte rädd för att fråga mera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är det så att jag haft hårdisken ett tag å sparat en hel del grejer på den. så om jag installerar osx på den ligger de gamla filerna kvar som vanligt eller måste jag först flytta dem till den andra HD:n, installera å flytta tillbaks dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta datorn med alt nertryckt så kan du välja startskiva;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon kan inte välja startskiva om hon inget system har installerat.

Prova du att installera rätt av, du får frågan om på vilken skiva du vill installera på om jag inte minns fel

Eller så flyttar du över allt du har på den disken till din första om det går. formatterar och installerar på den andra, och flyttar tillbaka dina prylar igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...