Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

komma åt remote desktop genom win?


Golab

Rekommendera Poster

om jag hae remote desktop server akteverat på min powermac vilket prog ska jag använda för att komma åt den genom windows? erbjuder apple nåt prog som ska köras på win för att kuna komma åt macen? :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag hae remote desktop server akteverat på min powermac vilket prog ska jag använda för att komma åt den genom windows? erbjuder apple nåt prog som ska köras på win för att kuna komma åt macen?  :eeeh:

Kör VNC istället om du vill ha en plattformsoberoende lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Chop. Ifrån windows till mac med remote så finns det inte så många bra lösningar. VNC är troligen den bästa och totalt gratis, är klart enklare att 'remote'-ansluta till en Windows XP / 2000 server dator ifrån mac än åt andra hållet.

 

Sen beror det ju på vad man vill komma åt när man 'remotar'. Du kan klara dig bra med SSH via terminalen, fast det kräver att du har lite Unix kunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Chop. Ifrån windows till mac med remote så finns det inte så många bra lösningar. VNC är troligen den bästa och totalt gratis, är klart enklare att 'remote'-ansluta till en Windows XP / 2000 server dator ifrån mac än åt andra hållet.

 

Sen beror det ju på vad man vill komma åt när man 'remotar'. Du kan klara dig bra med SSH via terminalen, fast det kräver att du har lite Unix kunskaper.

allt jag vill koma åt är tyvär i grafisk miljö anars skule jag kört ssh ( unix och linux kunskap har jag inga problem med har typ hålt på med linux sen 1995) men har lite problem med att köra vnc ex när jag kör vnc server på min linux och och ska kopla up mej från skolan så laggar det så in åt helv*te ex röra med musen tar typ 20sec från punkt A till B, har kollat att alla korekt portar är upna med endå samma problem. men om jag kör win xp remot desk från skolans xp till min xp så flyter det på helt underbart.

 

 

 

 

jag vet att jag har gjort korekt med confat vnc server för det laggar inte internt :-/ har en grov tjensla av att det är min wall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet att jag har gjort korekt med confat vnc server för det laggar inte internt :-/  har en grov tjensla av att det är min wall

Myko. Kan du inte koppla ur fw:n tillfälligt och se vad som händer?

 

Jag tunnlar vnc över ssh för att öka säkerheten. Det gör att all trafik går över samma port. Kanske det kan påverka din fw om den är kinkig med portar (vet inte vilken sorts fw du pratar om).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet att jag har gjort korekt med confat vnc server för det laggar inte internt :-/ har en grov tjensla av att det är min wall

Myko. Kan du inte koppla ur fw:n tillfälligt och se vad som händer?

 

Jag tunnlar vnc över ssh för att öka säkerheten. Det gör att all trafik går över samma port. Kanske det kan påverka din fw om den är kinkig med portar (vet inte vilken sorts fw du pratar om).

jag ska se om det går bätre när jag får min airport så kan jag taveck wallen tilfelit och kopla in airport se om det blir betre men det tar sirka 2 veckor inan den kommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ska se om det går bätre när jag får min airport så kan jag taveck wallen tilfelit och kopla in airport se om det blir betre men det tar sirka 2 veckor inan den kommer

Varför kan du inte ta bort den genast och ansluta en burk direkt till ADSLmodemet, kabelmodemet eller vad det nu är för burk du har som omvandlar till Ethernet? Bara för att prova menar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är massa sladar som jag moste flyta om om et skule funka så har typ adsl modemet på andra sidan lägenheten och från den går det massa hubbar så jag har ingen slag som är tillrekligt lång från pukt A till B .. plus tjejen kommer slå i hjäl mej hon laddarner massa grejer hela tiden,, om jag hade en tilrekligt lång slad skule jag göra det men nu har jag inte det , den enda som är så lång är fast spikat efter listen i längenheten. alla nadra små sladar går backom plast dörkarmarna.. bland anatd derför jag har bestelt en airport för att slipa alla sladarna. men så klart servern kommer jag inte köra på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...