Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mixa CD-skivor


drew

Rekommendera Poster

Någon som vet ett liknande program som Roxio där man kan mixa ihop låtarna på en skiva så att de går ihop i varandra?

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att knåpa ihop i alla 2-spårs program, men Jam är ju enklast.........

(Och vaffö inte detta då????)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har ju Roxio Toast 6 Titanium och det där "mix programmet" följer ju inte med i det vad jag vet.

 

Det ska ju helst vara någorlunda enkelt också, till saken hör ju också att jag inte har testat mig på något liknande förut.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte lika enkelt som det låter heller, men Jam gör det den enklaste vägen om man oxå vill ha det indelat i "tracks" så att det blir sas sökbart.

men jag är "snäll idag... Du får ett PM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Vore snällt om du skickade ett.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte får ngt meddelande så verkar det som PM och Email funktionen inte funkar. Mejla mig så får du kanske "lite"mera info.

samtidigt kan vi testa dessa funktioner på forumet. Själv har jag svårta tt se om det funkar-inget i sentboxen. Bug i fabriken?

normalmail rudmark@uppsala.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid helt enkelt klistra ihop låtarna med Cacophony eller Audacity, men det tar nog en hel del datorarbete att göra det, även om det är enkelt och bra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett litet käckt program som jag har gjort lite mixar i. Det heter SoundStudio och man kan ladda ner en 30-dagars fungerande demo på: www.felttip.com/products/soundstudio/ Inte helt olikt Peak.

Du kan göra upp till 2 timmar långa mixproduktioner i programmet, placera markers, dela upp markerade stycken i partier, bränna i ex. jam med 0 sek mellanrum. Du har dessutom lite filter effekter mm i programmet. Tyvärr så jobbar man bara i en stereokanal, det blir lite lättare att göra justeringar mm om man har 2 kanaler naturligtvis. Men det funkar bra för att klippa och klistra och även mixa och trixa ihop.

/L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...