Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Opera 7.5 beta


Razor

Rekommendera Poster

Jag laddade hem och körde runt lite i den... snabb som satan, men verkade ha stora problem att rendera någonting rätt alls, och saknade många funktioner jag har börjat ta för givet, så som möjligheten att blockera bilder. Dessutom ett förskräckligt gränssnitt...

 

Någon som har något positivt att säga om Opera 7.5, förutom snabbheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HC Andersson

"men verkade ha stora problem att rendera någonting rätt alls"

 

Skumt, Windows versionen av 7.21 tyckte jag var toppen. Jag provade den nya betan av Opera 7.5 i fem minuter igår, men tycker att gränssnittet kändes alldeles för överjobbat och bestämde mig snabbt för att jag är nöjd med Safari och Mozilla Firefox.

 

Angående Operas gränssnitt så är Mac-exklusivt ala Mac Office, alltså specialanpassat för Mac-ianer.

 

Första gången jag testade alpha'n av 7.5 så var jag nära en hjärtattack för det var det underliggaste gränssnitt jag någonsin skådat i en applikation någonsin! Men nu när jag testade beta'n så kändes det mycket bättre. Dock så saknade jag en knapp för att öppna ny tab och kunde hitta någon heller, fast det ska tydlgen gå att lägga till egna knappfunktioner.

 

Sedan så tyckte jag att det var fasligt störande att de som default hade lagt en massa ikoner på vänster sida av programmet, för när jag har framme sidebar'en med bookmärken och sånt så upptog vänstersidan väldigt mycket plats och jag föredrar att det är webbsidan man surfar på som ska ta plats inte en massa programikoner och tjafs.

 

Men på Windows-plattformen så är Opera oslagbart den bästa webbläsaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Opera 7.5 finns i skarp version... Nu tycks den klara av att rendera korrekt iallafall, alltid något... avskyvärt användargränssnitt, dock. Jag kan inte påstå att jag rekomenderar det.

 

HC Andersson, det är inte gränssnittet som är Mac-exklusivt, det är temat. Det är inte riktig samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...