Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välja mobil


magnus

Rekommendera Poster

Är i köptagen, spanar efter ny mobil. Sony Ericssons funkar såklart fint med Macen och program som clicker, men hur är det med andra tillverkare, tex Nokia, Siemens etc.

 

Vore ju kul med en nalle som har hyffsat stor skärm, ta bilder och video, gärna radio och en riktigt bra kalender. Grundkravet är såklart att den ska funka perfa via Bluetooth med min mac, samt ha godkänd tal- och standbytid.

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Nokia 6600, som testas i nästa nummer av MacWorld, är en grymt bra telefon. Dessvärre är synkroniseringen lite instabil, något som inte gör den till ett idealiskt val för en Macanvändare. Den största fördelen är att den kör Nokias Series 60, ett system som det finns många roliga program till. Jag har till exempel köpt Netfront, en riktigt kraftfull webbläsare med vars hjälp jag loggar in på min sajts adminsystem och uppdaterar min blog. Otroligt nördigt och otroligt bra! :D

 

För att komma tillbaka till ämnet så tror jag fortfarande att T610 och T630 synkar bäst med Macen. Vore jag du skulle jag vänta någon månad (eller två) på K700. Den verkar bli riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

v.27 har vi som leveransdatum på K700 på The Phone House (men som vanligt så är det väl förseningar och det är redan kö på dem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spanat in K700 och vill ha, men orkar nog inte vänta så länge…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Har spanat in K700 och vill ha, men orkar nog inte vänta så länge…

Men det skulle nog känns fel att köpa en T610, Z600 eller T630 nu. Håll ut! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv med en T630 och en Motorola A835 (3G) och T630n är helt klart fin och bra syncar perfekt med macen osv.

 

6600 tyckte jag var rätt ful men jämför man kameran med min P900 jag hade innan 6600 så var ju 6600 väldigt mkt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Kör själv med en T630 och en Motorola A835 (3G) och T630n är helt klart fin och bra syncar perfekt med macen osv.

 

6600 tyckte jag var rätt ful men jämför man kameran med min P900 jag hade innan 6600 så var ju 6600 väldigt mkt bättre.

6600 är inte särskilt snygg nej, men väldigt kompetent om än något långsam i menyerna ibland. Klart den bästa Nokia jag har testat. Och jag har testat några stycken... (Jobbade på tidningen Mobil tidigare, om ni missat det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kunna surfa riktigt med mobilen verkar ju onekligen coolt. Sist jag testade var för massa år sedan på aftonbladet wap på en t68 och det gav ju inte någon vidare kick precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv med en T630 och en Motorola A835 (3G) och T630n är helt klart fin och bra syncar perfekt med macen osv.

 

6600 tyckte jag var rätt ful men jämför man kameran med min P900 jag hade innan 6600 så var ju 6600 väldigt mkt bättre.

6600 är inte särskilt snygg nej, men väldigt kompetent om än något långsam i menyerna ibland. Klart den bästa Nokia jag har testat. Och jag har testat några stycken... (Jobbade på tidningen Mobil tidigare, om ni missat det.)

hehe fast så som du lovordade 3100 så vetti tusan vad jag ska säga ;) SÅ bra som du fick det att låta är den ju inte tycker ialla fall inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kunna surfa riktigt med mobilen verkar ju onekligen coolt. Sist jag testade var för massa år sedan på aftonbladet wap på en t68 och det gav ju inte någon vidare kick precis.

Ja man kan ju inte jämföra JAS och en Saab 95a precis ;) Ska du få en "kick" så får du nog traska upp till 3G men där är telefonerna så j-vla tråkigt stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det e klart. Men bara att kunna surfa på vanliga webbsidor gör ju en rejäl skillnad, då skulle man ju faktiskt kunna göra en hel del kul. Stor skärm är ju oxå alltid kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P900an har ju "stor" skärm men jag vetti tusan de blir mkt scrollande och på massa siter är de massa reklam o skit som förtar hela nöjet tycker jag, bättre o köra på powerbooken uppkopplad med mobilen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
hehe fast så som du lovordade 3100 så vetti tusan vad jag ska säga ;) SÅ bra som du fick det att låta är den ju inte tycker ialla fall inte jag.

Jag skulle aldrig köpa en 3100. Men när den kom var den en kompetent telefon till ett rimligt pris. Mobils betygssytem är dock lite avigt och bör enligt mig göras om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Mitt enda tips blir:

Du vill inte ha en Siemens. Tro mig. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag sneglat på Nokia 6600 i butik och såg ok ut, lite klumpvarning dock. P900 verkar dock också helt ok, försöker komma på massa nyttiga saker med den så att jag måste ha en sån…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja P900 är ju mer handdator än telefon och 6600 är tvärtom :)

 

P900an är en otroligt bra och kompetent telefon faktiskt måste jag säga, det som är synd är syncningen till macen som iten funkar 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Jag gillar P900 men föredrar 6600. Men det är nog kanske för att jag hellre vill ha en mobil som dubbelknäcker som handdator än vice versa. Tycker absolut inte 6600 är klumpig. Använder den dagligen och den känns aldrig jobbig att ta med och går ned i alla fickor. Den är helt klart ett bra alternativ. Sedan kan du installera detta oerhört välgjorda tema och köpa den mycket kompententa webbläsaren Netfront, som klarar CSS och HTML 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många fickor blir det att fylla... Plånbok, Nalle, Bärbar HD, Nycklar hit dit o hit... Druvsocker och testutrustning (Diabetes).. lypsyl... ixus..(eller den äldre Olympusen från 76 - Analog rätt!)...

 

:-)))))

 

Öh passet? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl inte lägga mig i här men jag har varit utan nalle i över ett år nu ÅDE ÄR SÅ SKÖÖÖÖÖNT!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Borde väl inte lägga mig i här men jag har varit utan nalle i över ett år nu ÅDE ÄR SÅ SKÖÖÖÖÖNT!!! (w00t)  (w00t)  (w00t)

Det är verkligen imponerande! Jag testade också att hålla mig ifrån för några år sedan och blev överraskad över hur snabbt man vänjer sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Köpte för övrigt en Samsung E700 till min sambo i går. Den har förvisso inte så många funktioner men väl en bra digitalkamera och ett attraktivt utseende, något som var viktigast för henne. Man blir lite avis... :D

 

SGH-E700_Clock.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde just en Nokia 6600. Snål som jag är så gick jag in på Phonehouse och lät maccis duka upp schysta mobiler, klämde, frågade dumma saker, gick hem och beställde billigt på webben :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Beställde just en Nokia 6600. Snål som jag är så gick jag in på Phonehouse och lät maccis duka upp schysta mobiler, klämde, frågade dumma saker, gick hem och beställde billigt på webben  :rolleyes:

Haha, det är rätta takter! :D

The Phonehouse tar rätt bra betalt om jag inte minns fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Ett bra val för övrigt! Grattis Magnus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det skiljde ungefär 800 kr har jag för mig, iaf eftersom jag inte behövde något abonnemang, antar att det annars inte skiljer något särskillt.

 

Testade även P900, men som maccis sa - det är mer handdator än mobil. Gissar att jag hade ruttnat på det omständiga gränssnittet efter att ny-köps-yran lagt sig. Att det inte blev någon annan ericsson berodde på att jag vill kunna ladda ned lite onödiga och kul apps som icq, webbläsare och annat jox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...