Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svart skärm


Megallis

Rekommendera Poster

Jag har råkat ut för att min ibook får en helt svart skärm (2ggr) och sedan "dör" datorn. Det verkar vara något med skrivaren. Tror att det har hänt när jag försöker skriva ut. Skrivaren är helt ny en HP3500. Drivrutinerna till skrivaren var bipackade på CD´n. Jag har inte gjort någon ändring.

 

Kan det vara så att skrivaren ställer till det eller är det något helt annat?

 

Tacksam för hjälp så att jag slipper returnera till apple store.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att utestänga fel på datorn så får du naturligtvis låta skrivaren vara frånkopplad ett tag

och se om problemet med skärmen uppstår.

 

Vad är det för modell av iBook du har?

Hur gammal är din dator?

Anledningen till att jag frågar är nämnligen att en del iBook har problem med "svarta" skärmar.

Själv fick jag bytt ut min skärm p.g.a att kablaget som går genom gångjärnsleden brister.

Kan också vara fel på ditt Logikkort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att utestänga fel på datorn så får du naturligtvis låta skrivaren vara frånkopplad ett tag

och se om problemet med skärmen uppstår.

 

Vad är det för modell av iBook du har?

Hur gammal är din dator?

Anledningen till att jag frågar är nämnligen att en del iBook har problem med "svarta" skärmar.

Själv fick jag bytt ut min skärm p.g.a att kablaget som går genom gångjärnsleden brister.

Kan också vara fel på ditt Logikkort!

Tack Pocahontas,

 

Självkart ska hålla koll på skrivaren. Tyvärr så är det inte jag som använder datorn mest.

 

Modellen är en ibook G3/800/128 inköpt i oktober förra året.

Har ruckat lite på skärmen men den är stabil.

Logikkort, allvarligt? Garanti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja är det logikkortet så går de ju på garantin men det verkar vara något annat faktiskt.

 

Du kan ladda hem nya drivare på hp.se till din skrivare och se om det hjälper för de släppte en drös nya uppdaterade för inte så länge sedan.

 

Där här med att skärmen blir svart det är inte så att den blir det när du haft den i vila?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logikkortet går på garantin, har du inte köpt till Applecare så råder jag dig till att göra det.

Har själv haft nytta av den garantin flera ggr nu.

 

Avvakta och se om felet uppkommer utan skrivare inkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan du läsa om logikkortsgarantin.

Nu är det inte sagt att din har detta felet, symptomet liknar inte riktigt dem som beskrivs, men felet

är rätt lurigt, jag fick många "konstiga" symtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

maccis, nej det är inte svart efter vila. Vore lite pinsamt men tack ändå.

Testar att hämta hem drivrutiner och hoppas att det hjälper. Visste inte att HP nyligen har släppt nya. Det är kanske för att det blir svarta skärmar då och då :rolleyes:

 

Jag avvakar lite med att skicka in på garanti. Det är så bökigt!

 

Tack igen! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

maccis, nej det är inte svart efter vila. Vore lite pinsamt men tack ändå.

Testar att hämta hem drivrutiner och hoppas att det hjälper. Visste inte att HP nyligen har släppt nya. Det är kanske för att det blir svarta skärmar då och då :rolleyes:

 

Jag avvakar lite med att skicka in på garanti. Det är så bökigt!

 

Tack igen! :huh:

Varför jag undrade om den blev svart efter vila är att min blir det ;) Jag har haft den iväg för logikkorts felet men ibland när man väcker den från vila så går den tillbaka i vila direkt i stort sett. Detta händer oftast på min flickväns användre på den datorn så jag har inte brytt mig om att felsöka så mkt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Min tjej har en likadan iBook.

Den betedde sig likadant, de bytte ut logikkortet på Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu omfattas ju din iBook av den "vanliga" garantin, och logikkortet omfattas ju av den,

men hade du haft en äldre maskin så hade ju den speciella logikkortsgarantin gällt.

 

Men det finns fler saker som kan hända efter ett år, så AppleCare är en bra investering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tjej har en likadan iBook.

Den betedde sig likadant, de bytte ut logikkortet på Apple.

Var den inköpt ungefär samtidigt som min. oktober 2003?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta händer oftast på min flickväns användre på den datorn så jag har inte brytt mig om att felsöka så mkt faktiskt.

Kom igen nu maccis :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta händer oftast på min flickväns användre på den datorn så jag har inte brytt mig om att felsöka så mkt faktiskt.

Kom igen nu maccis :D

Hehe när tiden finns och de börjar gnällas för mkt då kanske ;) Annars får jag "nog" av mac och problem på dagarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte ha något med för lite minne att göra??, testa harware test skivan det gjorde jag efter tips här o det lösta mina problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte ha något med för lite minne att göra??, testa harware test skivan det gjorde jag efter tips här o det lösta mina problem.

Tack för ditt tips. Ska testa om inget annat hjälper.

Jag vet, lite tunt med minne. Men datorn används bara till webben och till att skriva med.

 

Efter att ha laddat ner nya drivrutiner till skrivaren så fungerar (just nu) allt tillfredsställande. Det enda dilemmat är att jag får "amerikansk flagg" för tangentbordet. Trots att jag har bokat av den i "internationellt". Den "amerikanska flaggan" dök även upp varje gång skärmen blev svart, efter omstart d.v.s.

 

Skumt va´!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte ha något med för lite minne att göra??, testa harware test skivan det gjorde jag efter tips här o det lösta mina problem.

 

Efter att ha laddat ner nya drivrutiner till skrivaren så fungerar (just nu) allt tillfredsställande. Det enda dilemmat är att jag får "amerikansk flagg" för tangentbordet. Trots att jag har bokat av den i "internationellt". Den "amerikanska flaggan" dök även upp varje gång skärmen blev svart, efter omstart d.v.s.

 

Skumt va´!

Ja det är det gamla klassiska hmm vad var det Zorro skrev nu ... :eeeh:

 

Hej, kryssa ur ” Visa alla filnamnstillägg” under Finder-Inställningar-Avancerat.

JA just det så var det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kryssa ur ” Visa alla filnamnstillägg” under Finder-Inställningar-Avancerat.

JA just det så var det  :D

 

Tack, lysande! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kryssa ur ” Visa alla filnamnstillägg” under Finder-Inställningar-Avancerat.

JA just det så var det  :D

 

Tack, lysande! :shifty:

Jupp Jag hade ingen aning om det heller förrän tipset kom här på forumet

trodde att jag hade loggat in på fel sätt men icke :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
Min tjej har en likadan iBook.

Den betedde sig likadant, de bytte ut logikkortet på Apple.

Var den inköpt ungefär samtidigt som min. oktober 2003?

Ja, den köptes in i höstas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...