Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Övrigt" i iPhone minnet som syns i iTunes


leif_svensson

Rekommendera Poster

leif_svensson

Hejsan!

Jag har en iPhone 16gb som jag kopplar till min MacBook. (dock senast synkad från en PC, men inga dåliga ordvitsar om det nu va...)

I iTunes ser jag detta:

EDIT: se bifogad bild, tack.

 

Vad är det som ligger och tar upp en massa under "övrigt"?

 

Har googlat men inte fått något svar!

 

Tacksam!

 

EDIT 2:

Jag har Gmail på iPhonen aktiverat. Kan det vara detta??

iPhone_Ovrigt.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag undrar också vad utrymmet "Övrigt" består av.

 

Hoppas vi får svar från någon mera kunnig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer att uppgifterna misstämmer och det luktar bugg lång väg eftersom det brukar rätta till sig nästa gång du installerar - eller avinstallerar ett program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cederlallen

Jag tycker mig tro att även bildmaterial till exempelvis ljudspår hamnar under övrigt, dock verkar det otroligt att de få ljudspår du har upptar så mycket utrymme, men det kan ju vara en del av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där har hänt mig fast på en ipod som var windowsformaterad sen jag använt den som hdd för att flytta filer från en pc till en mac. Problemet uppstod när jag hade kopierat filerna från ipoden till macen och sedan "tog bort" filerna i finder. Det går inte om ipoden är formaterad i ntfs eftersom osx kan läsa men inte skriva till ntfs. Finder visade en tom mapp på ipoden vilket även utforskaren i windows gjorde men lik förbaskat låg filerna kvar eftersom osx inte hade tagit bort dom ordentligt... löste sig med en återställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor:

 

1. Är den jailbreakad? Alla jailbreak-saker hamnar under övrigt ;)

 

2. Har du swapTunes (med tanke på att du senast synkade med PC)? För då hamnar allt du har på din PC under övrigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Två frågor:

 

1. Är den jailbreakad? Alla jailbreak-saker hamnar under övrigt ;)

 

2. Har du swapTunes (med tanke på att du senast synkade med PC)? För då hamnar allt du har på din PC under övrigt :)

 

Ja la in swapTunes för att kunna synca min iPhone igen då det blev något mystiskt fel.

Och nu har jag över 2gb på övrigt! Hur blir jag av med detta?! :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara cachad data också.

Haft det en gång men det försvann igen vid en återställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag hade samma problem på min iphone fram tills idag!!! Jag raderade ALLA meddelanden!! Detta frigjorde 6.8 gig på min iphone!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har alla lite rätt :) Cachade filer hamnar under övrigt, och det gör visst meddelanden också. När kag hade haft min telefon i några månader så körde jag ett program som heter iCleaner (som tar bort cache och allt annat onödigt), och detta frigjorde närmare 2gb på min telefon. Och detta var ju bara ett par månader värt med onödig data.

 

Det enda lilla kruxet med iCleaner är, att det är en app som bara finns på Cydia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...