Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Logikkortskrasch, vad göra?


biledt

Rekommendera Poster

Ja, så nu var det dags för min 20månader gamla MBP att säcka ihop. Jag hade hoppats på att det var nVidia-felet i och med att den sitter på det grafikkortet. Men tack vare logikkortet så får de inte ut någon felkod så här verkar det inte bli nån gratisreparation inte.

 

Prislappen ligger på 10438kr för reparation (ifall jag inte lyckas få den på hemförsäkringen - datorn har en bula på ena sidan p.g.a. tappskada). Är det värt att lägga de pengarna på reparation eller bör jag höja mina vyer mot en nyare MBP? Känns ju lite sådär att lägga 7 lakan på en ny dator när man gjorde det för inte alltför länge sen.

 

Bör nämnas att jag är student och således inte sitter på en hög med pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju lite sådär att lägga 7 lakan på en ny dator när man gjorde det för inte alltför länge sen.

 

Ehm, menade självklart 17 lakan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har visserligen 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen, men i och med att du tappat den blir det nog svårt.

 

Gick datorn sönder direkt när du tappade den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej, tappskadan är ett år gammalt...men ja, det är ju det kortet apple spelar på om jag reklamerar den - att jag tappat den d.v.s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej, tappskadan är ett år gammalt...men ja, det är ju det kortet apple spelar på om jag reklamerar den - att jag tappat den d.v.s.

Då hade jag lyssnat med mitt försäkringsbolag, att du har tappat den kan ju faktiskt ha orsakat felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hade jag lyssnat med mitt försäkringsbolag, att du har tappat den kan ju faktiskt ha orsakat felet.

 

Ja det är ju det Apple säger. Så jag borde nog kolla med försäkringsbolaget först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser