Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ser er partitionering ut?


dbo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är precis färsk i OS X och jag tycker det verkar fantastiskt! Nu är det (tyvärr) så att jag behöver använda Windows XP i jobbet, så nu tänker jag installera i Boot Camp. Nu till min fråga. Var ska jag lägga mina filer? Hade jag bara använt OS X hade det ju varit solklart, dokument, musik etc under användaren. Men nu vill jag ju komma åt musik, dokument och annat från Windows. Jag har hört om ett program som heter Macdrive. Är detta bra? Eller borde man ha allt på Windows-disken?

 

Jag antar att jag inte är ensam om att sitta i denna sits. Nyfiken på hus andra har löst det.

 

(min hårddisk är 120 GB)

 

Tack på förhand,

 

daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Eftersom hårdisken på din Mac partition är Mac OS Journalförd och den i Windows kommer vara NTSC så kommer Windows inte kunna läsa filerna från Mac partitionen. Däremot kan du från Mac partitionen läsa (inte skriva) från NTSC hårddsiken. Så de filer du ska använda när du är i Windows lär du ha på Windowspartitionen. Finns väl några "hackprogram" som fixar att du kan läsa från båda men det är inget jag har erfarenhet av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda en usbpinne eller extern (partionerad) hårddisk formatterad som fat32. Både Windows och OsX kan läsa och skriva fat32. Disksystemet i Windows som endast kan läsas av OsX heter ntfs (messerschmidt ?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...