Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Adium byter inte namn

Bexs

Recommended Posts

Hej!

Jag blir typ tokig. Jag använder Adium som Msn klient på min mac och det har funkat fint när jag bytt namn innan.

Men nu verkar det som om det har hängt upp sig eller något. Mina vänner som använder windows ser bara det namnet jag hette för en vecka sedan. Här har jag ändrat flera gånger sedan dess och trott att det ändrats även hos de andra.

Alltså jag måste få det att ändras när jag ändrar det... Kan inte heta att jag poppar popcorn resten av mitt liv. Hahaha.

Hjälp? Någon?

Har samma problem... Ingen som vet?

Har hänt någon gång för mig, men då har det bara varit och startat om adium.

jag löste det genom att gå in på ditt konto i properties. och där ändra namn under personligt...

jag löste det genom att gå in på ditt konto i properties. och där ändra namn under personligt...

Inte ens där uppdateras det alltid. Jag ändrar nämligen alltid där men det funkar inte alltid. Jag tror att Adium uppdaterar namnet varje gång någonting i texten ändras, fast väntar i några sekunder innan så att man har hunnit skriva klart. Ibland verkar det som att den funktionen "hakar upp sig", för namnet slutar att uppdateras. Då brukar jag göra så att jag tar bort några bokstäver, skriver dem igen, lägger till punkt, tar bort punkten och en massa sånt. Jag ändrar alltså i texten för att Adium ska fatta att något har ändrats. Jobbigt att det är så. Det är faktiskt det enda, eller det jag stör mig på mest i Adium

• 1 year later...

Har gjort det massa gånger, ändrar tillbaka med jämna mellanrum. Verkar dessvärre vara ett känt fel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...