Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

För varm macbook?


Kimzaan

Rekommendera Poster

Tjenare

Kom precis tillbaks till jobbet efter lunchen och skulle göra nått på min MacBook Unibody 2.0, men till min förvåning så var datorn mycket varmare än normalt. Kollade på iStat PRO widgeten och där visade CPU A över 75 grader och Heatsink A närmare 70 grader.

Det enda som datorn har gjort under lunchen är att ha stått på med itunes på låg volym (om det nu har någon betydelse).

Undrar om detta är normalt? I vanliga fall när jag använder datorn "hårt" så ligger inte tempen på mer än 65 grader. Skärmen har varit avslagen.

 

post-43991-1238671285_thumb.png

 

Tacksam för svar :)

 

Edit: Fick just veta att det hade varit ett strömavbrott under lunchen. Kan det ha något med värmeproblemet att göra? Tänkte att eftersom strömmen gick så fick den ju stå och lira på batteriet.

Och nu har värmen gått ner till närmare 50 grader på CPU A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Temperaturen är inte skadligt hög, men något måste ha belastat datorn ganska hårt för att nå en sådan temperatur. Du har inte haft nån webbsida med flash igång eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika under fliken processes i iStat så ser du nog vad som har dragit kraft och gjort datorn varm. Men temperaturen är absolut inte farlig, men är den så där utan att vara belastad bör du kolla upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan faktiskt mycket väl ha varit någon flashtung sida som ställde till det. Dock är jag inte säker, men en "standardsida" som jag brukar besöka är ju aftonbladet, kan mycket väl ha lämnat den framme när jag gick från datorn.

 

Men nu är CPU A bra igen, nere på mellan 45-50 grader.

 

Tack för svaren :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...