Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hur låser man en mapp


Nova777

Rekommendera Poster

hej

 

 

 

e det någon som vet hur man sätter ett lösenord på en mapp i Finder så att bara jag själv kan öppna den? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan man inte, du får göra en skivavbild i skivverktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Välj gles skivavbild så att den ändrar storlek i takt med att innehållet ökas. Fördelen med lösenordskyddade skivavbilder är också att de är krypterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Välj gles skivavbild så att den ändrar storlek i takt med att innehållet ökas. Fördelen med lösenordskyddade skivavbilder är också att de är krypterade.

 

Skulle du kunna förklara lite mer ingående hur man går tillväga för att lyckas göra en Skivavbild som ändrar storlek i takt med innehållet för jag får inte det att lyckas (Jag har valt gles skivavbild). Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du kunna förklara lite mer ingående hur man går tillväga för att lyckas göra en Skivavbild som ändrar storlek i takt med innehållet för jag får inte det att lyckas (Jag har valt gles skivavbild). Tack :)

 

Pocahontas har en bra guide på hur man gör, sök på forumet så hittar du

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det vet jag inte om det är möjligt, att den ska ändra sig själv..men

 

post-113-1241450730.jpg

post-113-1241450740_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kan vara intressant:

 

http://www.nissestark.se/faq/encryption.php

 

Den faktiska storleken på skivavbilden kommer att utökas i takt med du lägger in mer saker i den, men den säger ifrån när du nått taket.

 

Tack! Jag hade missförstått det och trodde att man skulle kunna göra en "liten" Skivavbild som av sig själv växter när de behövdes mer utrymme. Men genom att göra det som förklaras i Jontes infosidor så fungerar det ju i princip på samma sätt bara att man måste sätta en maxgräns. Det funkar alldeles utmärkt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Kolla detta enkla gratisprogram som kan vara lösningen du söker.

SecureFiles »

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...