Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3.0 Beta 2

venacava

Recommended Posts

Hej,

Jag har mitt iPhone ID reggat hos en dev, allt lagligt och så. Nu undrar jag, om jag drar hem en torrent för OS 3.0 beta 2, är jag olaglig (bryter mot ipred-lagen).

Det borde jag ju inte göra, då jag har ett UDID hos en dev, eller hur är det nu egentligen??

Ja, jag har beta 1 3.0

Hej,

Jag har mitt iPhone ID reggat hos en dev, allt lagligt och så. Nu undrar jag, om jag drar hem en torrent för OS 3.0 beta 2, är jag olaglig (bryter mot ipred-lagen).

Det borde jag ju inte göra, då jag har ett UDID hos en dev, eller hur är det nu egentligen??

Ja, jag har beta 1 3.0

Min personliga åsikt har ingen juridisk grund så jag väljer att inte svara på din fråga. Allt annat skulle bara vara en gissning och skulle förmodligen i slutändan bara krångla till det.

Kan du inte ladda ner beta nr 2 via din dev då?

En tanke jag fick precis är, är du säker på att den beta nr 2 som du kan ladda ner via torrents kommer fungera felfritt? Har ju läst att många har fått problem med beta nr 1 genom att ladda ner den så. Tänk igenom det bara, för det är ju verkligen inte roligt om det skulle strula till för dig såpass att du inte kan använda telefonen.

Hoppas någon kan komma med ett bra svar på din fråga. Är också nyfiken på hur det ligger till.

Lycka till!

IPRED är ju inte lagen om att det är olagligt att tanka hem upphovsrättsskyddat material, det är en lag som gör det lättare för t.ex. lobbyister att sätta dit dem som tankar illegalt

IPRED

Men eftersom du finns på en lista så borde det ju således inte vara olagligt för dig att tanka den, är väl inte olagligt att tanka den för någon egentligen? Apple lär ju inte be någon lobbyist här i Sverige att anmäla dig för att du tankat hem den, finns du på en lista över dev. så är det ju grönt, finns du inte med så kommer du inte kunna aktivera telefonen.

Själva filen ska väl egentligen tillhandahållas av din "dev." (developer).

Det är iaf vad jag TROR och TÄNKER om det hela :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...