Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sims 3


meppe

Rekommendera Poster

HerrAdelsson

Jag spelar The Sims 3 på en Macbook Alu (inte por, köpt några månader innan uppgraderingen) med 2 ghz processor och 3 gb minne. Det funkar bra, jag har inte sänkt grafikalternativen någonting, det laggar till då och då men inte alls så det stör spelupplevelsen. Vill man få det att flytah undra procent så sänker man bara grafiken till det lägsta antar jag!

 

Chrille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, jag använder tråden för en fråga om det är ok..

 

Min Macbook klarar av systemkraven för Sims 3 (även om spelet kanske inte kommer flytta perfekt) förutom att min har 1GB ram. Jag funderar på att utöka till 2GB eller 4GB. Men kommer spelet kunna fungera utan en utökning på minnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

kommer det funka med min vita macbook från typ 1maj 08?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min vita macbook i typ sept-okt förra året och det funkar prima med sims 3, besatt :D Längtar tills internet kommer igång så jag kan skaffa nya prylar :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde X3100-macbooken och Sims 2. Helt värdelöst. Rullade inte ens bra på min iMac. Kan ha att göra med dålig optimering. Kanske Sims 3 funkar bättre, även om jag är skeptisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det funkar? Jag var där häromdagen och tänkte handla men när man trycker på Ladda ner knappen så står det inte PC/Mac längre utan endast PC, både uppe i rubriken och längre ned står det Plattform: PC

 

Så jag har helt enkelt inte vågat ladda ner.

Det kommer inte att fungera. Har kollat på EA:s hemsida. Där kan man köpa spel via nedladdning, men INTE macspelen. Kanske senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite google sökning:

 

http://www.simprograms.com/the-sims-3-mac-...nts-now-posted/

 

OPERATING SYSTEM

 

* Mac OS X 10.5.7 Leopard or higher

 

Hihi. Pre inför 10.5.7 :)

 

edit: som svar på din fråga tycker ja väl kanske att det räcker med senast macbooken alu. :)

när det gäller spel med avancerad 3d-grafik är oftast grafikkortet det står och faller på, kan tänka mig att det funkar bra på en nyare MB(P) som inte använder sig av integrerad grafik (dvs alumacbooks och kanske äldre MBP med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
när det gäller spel med avancerad 3d-grafik är oftast grafikkortet det står och faller på, kan tänka mig att det funkar bra på en nyare MB(P) som inte använder sig av integrerad grafik (dvs alumacbooks och kanske äldre MBP med)

 

Naturligtvis lär ju MBP med 512 Mb dedikerat grafikminne vara bättre än den med 256 Mb, men hur stor skillnad kan det tänkas vara? Hade nämligen tänkt inhandla en 15-tummare, men vill gärna kunna spela lite också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...