Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sims 3


meppe

Rekommendera Poster

Tänkte fråga om någon vet om man kommer att kunna spela sims 3 på en macbook? eller måste man skaffa en macbook pro? *vet att spelet inte har kommit än*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl med nya Macbook vit också. Det är ju numera samma grafikkort som i alun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Funderar också på en macbook och undrar också om det går att kör the sims 3 på den. hur är det med fläktarna, drar de igång eller är den tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ensamseglaren
De ska nog funka utan problem, sims 3 är ju inte så krävande *tror jag*

Flyter faktiskt rätt dåligt på min MBP med 9600gt med medel-höginställningar. Tycker att det borde fungera bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en svart Macbook från hösten 2007. Funkar det att köra sims 3 på den?

Jag uppgraderade den till Leopard i höstas.

 

Någon som har koll på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IdaRebecca
Jag har en svart Macbook från hösten 2007. Funkar det att köra sims 3 på den?

Jag uppgraderade den till Leopard i höstas.

 

Någon som har koll på det?

 

Jag undrar samma sak. Mitt sims 3 laggar rätt rejält och sådär. Har också en macbook, från våren 2007. Så nåågon som vill hjälpa oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IdaRebecca
Ja era grafikkort stöds inte av spelet tyvärr :(

 

Finns det NÅGOT man kan göra för att spelet ska gå snabbare och smidigare att spela? Som nte involverar bootcamp eller nytt grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson

Nyttjar samma tråd då min fråga är av samma art...

 

Min syster har en MacMini från förra året och hon är ett fan av Sims.

Kan hon spela sims på burken eller är det lika bra att lägga ner det projektet?

 

/ Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör som Adam och nyttjar tråden till egen vinning för en snabb fråga bara.

 

Kan man dräpa sina simmar i trean? Fungerar det som i tidigare installationer i serien, att man kan mura in dem och några minuter snabbspolning senare så har den olydige simmen avlidit? Kan saker och ting fatta eld som resultat av olämplig grillmeister och liknande?

 

Jag har ju hört att det ska finnas spöken, det jag vill veta är då alltså om man kan "skapa" dem själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraven på mac är dessa:

 

"Mac OS

Mac OSX 10.5.7 leopard eller högre

CPU

Intel Core Duo Processor

 

RAM

2GB

 

HÅRDDISK

6,1 GB ledigt hårddiskutrymme med minst 1 GB extra utrymme för eget innehåll och sparade spel

 

GRAFIK

ATIX1600 med 128 MB grafik-RAM, eller intel integrated GMA x3100"

 

 

Jag har en MacBook Alu (tror jag, den är i aluminium och inköpt i vintras). Min grafik är NVIDIA GeForce 9400M, VRAM 256 MB. Fungerar detta eller borde jag lämna tillbaks spelet? (har inte öppnat det ännu, så säkerhetsgarantin är kvar).

 

EDIT: sry för jag utnyttjar tråden till egen vinning, men tror att mitt inlägg nog kan räta ut en del frågetecken.

EDIT 2: läste på en länk som var postad i tråden, det står såhär:

 

"SUPPORTED VIDEO CARDS:

————————

 

NVIDIA GeForce series

 

* 7300, 7600

* 8600, 8800

* 9400M, 9600M GT"

 

och jag har ju en NVIDIA GeForce 9400M, betyder det att spelet fungerar på min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick Sims 3 igår och det är ett otroligt beroendeframkallande spel :)

 

Om ni vill fråga nåt kan ni fråga mig :)

 

Till Jungel:

 

1. Har faktiskt inte testat om man kan döda simmar genom att mura in dom. Däremot behöver man inte ha några stegar på en pool eftersom de kan ta upp sig ändå. Men varför vill man döda sin sim :sarcastic:

 

2. Saker kan fatta eld te x. spisar mm. men händer inte lika ofta som i sims 2 och sims 1.

 

3. Man kan inte skapa spöken själv. Tror att man bara kan träffa dom om man besöker kyrkogården. I kyrkogården kan man dessutom begrava sina döda simmar. Man kan även sörja dom.

 

Simmar kan också bli olika gamla. Efter att man har blivit åldring vet man inte när man dör. Man kan klara sig länge, eller dö efter några dagar.

 

Ungefär som i det riktiga livet :)

 

 

Jag vill starkt rekommendera spelet. Men vill man vara ute och inte sitta inne och spela data ska man inte köpa sims 3.

 

Man blir fruktansvärt beroende ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

larskarl@mac.com
De ska nog funka utan problem, sims 3 är ju inte så krävande *tror jag*

Köpte Sims 3 till min dotter. Grafikkortet räcker inte till på en två år gammal MacBook med 2,16 ghz processor. Funkade dock finfint med frugans lite äldre Fujitsu Amilo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Sims 3 till min dotter. Grafikkortet räcker inte till på en två år gammal MacBook med 2,16 ghz processor. Funkade dock finfint med frugans lite äldre Fujitsu Amilo.

 

då har macen antagligen gma 950 och då funkar det inte, ska dock funka med gma x3100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick Sims 3 igår och det är ett otroligt beroendeframkallande spel :)

 

Om ni vill fråga nåt kan ni fråga mig :)

 

 

 

 

Jag vill starkt rekommendera spelet. Men vill man vara ute och inte sitta inne och spela data ska man inte köpa sims 3.

 

Man blir fruktansvärt beroende ;)

 

tänkte köpa efter sommaren, antagligen har jag ny mac som jag kan spela på då :) annars får jag väl lira på pappas 24" imac :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det en nedladdningsversion för mac att köpa någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är du säker på att det funkar? Jag var där häromdagen och tänkte handla men när man trycker på Ladda ner knappen så står det inte PC/Mac längre utan endast PC, både uppe i rubriken och längre ned står det Plattform: PC

 

Så jag har helt enkelt inte vågat ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ingen aning men det är ju samma skiva man köper som funkar till både mac o pc - fast det är klart nedladdning kanske är annorlunda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror ni att den kommer funka på en vit macbook från feb 2008 ?

Den har 2.2 ghz cpu

1 gig ram

120 gig hdd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...