Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöver hjälp med en iPod Touch


_Benji_94

Rekommendera Poster

Hej!

min ipod touch går inte att sätta på efter att ha jailbreakat den med quickfreedom. allt gick bra men sen efter att den hade återställts så kom problemet. jag har försökt att hålla in hem och power knappen i 1 min men den startar inte.

när jag öppnar itunes så står det "itunes har upptäckt en ipod i återhämtningsläge. du måste återställa denna ipod innan du kan använda den med itunes"

och när jag trycker på återställ så kommer det upp "det finns ingen programvara tillgänglig för denna ipod just nu. kontrollera att du har den senaste versionen av itunes och försök igen"

jag har kollat om jag har den senaste och det har jag (8.1)

men det går fortfarande inte.

Behöver verkligen hjälp, snälla ! :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll inne Home- och powerknappen samtidigt sen (efter en tid)släpper du homeknappen så bör det funka.. annars testa tvärtom, alltså att släppa powerknappen efter en tid...

 

(Capsa inte dina trådar, du får inte mer upppmärksamhet för det och det är bara mer störande...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så skriker vi inte i rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ej det fanns inte där heller :( jag vill verkligen få den att fungera. grejen är den att det går inte att sätta på den. :(:(:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen har du misslyckats med att jailbreaka...

Varför återställer du inte bara och gör ett nytt försök?

Tror knappast du kan lösa det på annat sätt (Har själv varit med om samma sak tidigare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går inte att återställa. det kommer bara upp en varnings sklt och så står det "det finns ingen programvara tillgänglig för denna ipod just nu. kontrollera att du har den senaste versionen av itunes och försök igen"

 

något annat sätt som man kan återställa den på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du en custom ipsw? gå då in i iTunes med ipoden istoppad och alt+klicka (skift om du kör win tror jag) på återställ-knappen, välj sedan ipsw-n så kanske det funkar,

 

det underliga här är att itunes hittar den i återställningsläge och då borde det bara vara att hålla inne power+home button SAMTIDIGT tills den startar. verkligen testat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde man inte kunna sätta den i DFU-mode?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde man inte kunna sätta den i DFU-mode?

 

det är det den är i eftersom itunes hittar den i återställningsläge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Custom Ipsw vilken är den skulle du kunna skicka en länk eru snäll :)

ska prova

 

Quick Freedom ska göra den åt dig...

 

om du har en mac kan du söka på Ty Tool och försöka med det...funkade utmärkt för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen det fixade sig tack :):):)

 

vem var det som satt på lösningen och vad var problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...