Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

RAW för CS3 i Mac


bjofli

Rekommendera Poster

Hjälp. Hur sjutton får jag in och får möjlighet att bearbeta raw-filer (cr2) i mac? Har tidigare haft PC och jobbat med Camera Raw och älskar att kunna arbeta med ljusförhållanden etc. Jag är dock inte alls säker på hur jag ska få in det i mac. Jag har laddat ner version 4.6 av camera raw, zippat ut en .8bi - fil, men den folder som forum för pc specar ska finnas där man bara ska lägga in filen hittar jag inte - och jag är inte ens säker på att det är så jag ska göra. Jag vill kunna läsa in filer och att när jag öppnar raw-filer i ps (cs3) så ska jag automatiskt få upp camera raw och kunna modifiera.

 

Snälla, hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehh vilken kamera? min Eos 350D (ja jag vet den är tokgammal) fungerar i iPhoto, Photoshop och i operativet utan extra lull.. tror att OSx har ett bra stöd för mycke RAW filer.. kan dock inte säga alla.. Kolla om det finns nån info om din kamera på alternativt Apples sida eller kameratilverkaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Canon EOS 5D Mark II, och det är tydligen pga nya formatet .CR2, har försökt ladda ner senaste versioner av DNG converter, den kan inte läsa CR2-filer, och har även installerat senaste versionen av Camera Raw.... jag är verkligen helt lost på vad jag ska göra för att få Photoshop CS3 klara av att läsa in CR2-filer i camera raw.... någon expert därute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Du behöver uppdatera till Photoshop CS4 för 5D mark II. Alternativet som brukar fungera är att du kör med DNG Converter och senaste Camera RAW i samma mapp som DNG Converter. Sedan konverterar du alla raw-filer till .dng och kan öppna dem i CS3.

 

Vet inte om det fortfarande fungerar men det var i alla fall så många löste det med CS2 och 5D på sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...